در حوادث رانندگی در قم
رئیس تالار تشریح پزشکی قانونی قم از افزایش ۲۷ درصدی آمار فوت زنان ناشی از حوادث رانندگی در قم طی ۹ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. آمار فوت ناشی از حوادث رانندگی نیز 15 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۷۱۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹ 13 February 2019

به گزارش تابناک قم، منیژه حسن‌زاده گفت: در ۹ ماه منتهی به آذر ۹۶ تعداد ۱۸۶ جسد در موضوع تصادفات رانندگی در بخش متوفیات پزشک قانونی قم معاینه و برای آنها جواز دفن صادر شده است و این در حالی است که آمار اجساد تصادفات ارجاعی به پزشکی قانونی در مدت مشابه سال جاری با رشد ۱۵ درصدی به رقم ۲۱۴ جسد افزایش یافته است.

وی همچنین به تشریح جزئیات این آمار پرداخت و اعلام کرد: در مدت زمان یاد شده، درصد افزایش آمار فوت زنان بیش از مردان بوده به طوری که در ۹ ماه اول سال ۹۶ تعداد اجساد زنان در حوزه تصادفات ۴۰ مورد بود و در مدت مشابه سال جاری با افزایش ۲۷ درصدی به ۵۱ مورد رسیده است در حالی که افزایش تعداد اجساد مردان ۱۷ درصد بوده است.

رئیس بخش متوفیات اداره کل پزشک قانونی قم به آمار تصادفات برون شهری و دورن شهری اشاره و تصریح کرد: فوت ناشی از تصادفات درون شهری در مدت مشابه یاد شده ۴ درصد کاهش داشته اما آمار در مورد تصادفات برون شهری متأسفانه ۲۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حسن‌زاده، تقسیم بندی تصادفات فوتی را از منظر وسیله نقلیه استفاده شده نیز مورد اشاره قرار داده و اعلام کرد: بررسی آماری برای مدت زمان یاد شده در سال‌های ۹۶ و ۹۷ نشان دهنده کاهش تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت به میزان ۱۴ درصد و افزایش ۳۹ درصدی تصادفات منجر به فوت در میان سرنشینان اتومیبل‌ها بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار