آیت‌الله مکارم شیرازی:
اختلاف افکنان، منفعت‌طلبان و تندروها سه گروهی هستند که در پی جدایی مردم از این انقلاب هستند. خطری از ناحیه دشمن بیرونی ما را تهدید نمی‌کند، چهل سال از انقلاب گذشته و معلوم شد به‌جایی نرسیدند، اما این سه دسته که ذکر شد این‌ها برای انقلاب مشکل‌آفرین خواهند بود.
کد خبر: ۷۱۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹ 13 February 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با نقل حدیثی اخلاقی از رسول گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: در این حدیث، برترین مسلمان ازنظر ایمان از دیدگاه رسول گرامی اسلام(ص) بیان‌شده است.

وی با بیان اینکه در این حدیث برترین مسلمانان کسانی هستند که سایر مسلمانان از زبان و دست او در امان باشند، افزود: متأسفانه در زمانی زندگی می‌کنیم که به‌وسیله فضاهای آلوده مجازی خیلی‌ها درباره بسیاری اشخاص بدگویی می‌کنند و متأسفانه قبح آن در حال از بین رفتن است.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: ایمان برتر آن است که شخص ایمانش خوب بوده و با حسن خلق با افراد برخورد کند، اسلام دینی اجتماعی و به‌تمام‌معنا کامل است، بنابراین در صورت اجرای این دستورات اصلاح جامعه حاصل می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به مسائل مورد ابتلای روز گفت: اعتقاد من این است که اسلام، انقلاب و نظام به‌وسیله دشمنان از بین نخواهد رفت، اما به‌وسیله سه گروه می‌تواند از بین رفته و ضربه بخورد، نخست گروهی که نغمه اختلاف را در میان مردم می‌زند، گروه دوم کسانی هستند که دنبال منافع شخصی خود بوده و سومین گروه نیز افراد تندرو هستند که براثر تندروی یواش یواش اکثریت مردم را از انقلاب جدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: خداوند متعال درآیات خود فرموده ما شما را امت معتدل قرار داده‌ایم، نه بخیل باش که چیزی به دیگران کمک نکنی و نه چنان دست‌ودل باز باش که همه زندگی‌ات را ببخشی، همچنین در روایتی از امام علی(ع) آمده ما گروهی هستیم که در حد وسط قرار داریم و تندروان باید برگشته و کند روان خود را به ما برسانند.

‌آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ندادن شعارهای تند در راهپیمایی 22 بهمن ابراز کرد: خطری از ناحیه دشمن بیرونی ما را تهدید نمی‌کند، چهل سال از انقلاب گذشته و معلوم شد به‌جایی نرسیدند، اما این سه دسته که ذکر شد این‌ها برای انقلاب مشکل‌آفرین خواهند بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار