آیت الله مکارم شیرازی فرهنگ سازی برای مسائل ارزشی و دینی را رسالت دیگر رسانه ملی عنوان کرد و گفت: صدا و سیما باید با روش‌های غیر مستقیم و جذاب در صدد ترویج و تبیین مسائل دینی و اسلامی باشد.
کد خبر: ۷۱۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰ 13 February 2019

به گزارش تابناک قم، این مرجع تقلید در دیدار اعضای بسیج سازمان صدا و سیما، رسالت رسانه ملی را فرهنگ سازی صحیح و تبیین معارف اسلامی دانست و با بیان اینکه امروز تأثیری که رسانه‌ها در دنیا دارند از تأثیر سلاح‌های مختلف جنگی بیشتر است، گفت: در دنیای امروز روی مسائل رسانه‌ای سرمایه گذاری فوق العاده‌ای می‌کنند؛ امروز یکی از کار‌های صهیونیست‌ها این است که رسانه‌های مهم دنیا را در اختیار گرفته‌اند؛ در چنین شرایطی ما باید به رسانه‌ها بویژه رسانه ملی اهمیت فوق العاده‌ای بدهیم.

وی کار رسانه‌ای را شاخه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر دانست و با استناد به آیات ۱۰۶ و ۱۱۰ سوره آل عمران به تبیین دو شاخه عام و خاص امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اضافه کرد: ما دو مدل امر به معروف و نهی از منکر داریم؛ یک نوع امر به معروف در حد گفتن و تذکر دادن به صورت صحیح و منطقی است؛ این شاخه رسالتی همگانی است و صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها نیز در زمره همین موضوع هستند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: یک مرحله نیز که نیاز به کار فیزیکی و برخورد با متخلفان دارند وظیفه آحاد مردم نیست، بلکه وظیفه مسؤولان و دستگاه‌ها است که باید جلوی مفاسد را بگیرند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه صدا و سیما تشکیلاتی با شاخه و برگ‌های متعدد است، بر ضرورت توجه بیش از پیش متولیان صدا و سیما در تهیه و تولید برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: هرگونه غفلت باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود.

ایشان مراقبت نسبت به نفوذ نااهلان را به مسؤولان صدا و سیما توصیه و تاکید کرد: خدا نکند افراد نفوذی در صدا و سیما نفوذ کنند، باید مراقب نفوذی‌ها بود، نفوذی‌ها ممکن است کار‌هایی بکنند که نتیجه آن تضعیف نظام اسلامی باشد.

معظم له بر لزوم درس گرفتن از اتفاقات گذشته در ماجرای نفوذ تاکید کرد و افزود: نفوذی‌ها بویژه در پست‌های حساس که با اموال و بیت المال سرو کار دارد ضربه‌های سختی می‌زنند، متأسفانه گاهی وقتی با خبر می‌شوند که کار از کار گذشته است.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: باید قبل از اینکه نفوذی‌ها ضربه بزنند مراقب شأن بود مثل همان مسؤولی که در یکی از بانک‌های مهم کشور قرار گرفت و بعد از آن همه اختلاس از کشور فرار کرد و دست هیچکس به او نمی‌رسد.

وی بهره گیری از ابزار‌های نوین و تکنولوژی‌های روز را به دست اندرکاران صدا و سیما توصیه کرد و افزود: صدا و سیما باید آخرین تکنولوژی‌ها را در اختیار داشته باشد تا از دنیا عقب نماند.

آیت الله مکارم شیرازی فرهنگ سازی برای مسائل ارزشی و دینی را رسالت دیگر رسانه ملی عنوان کرد و گفت: صدا و سیما باید با روش‌های غیر مستقیم و جذاب در صدد ترویج و تبیین مسائل دینی و اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: تمامی برنامه‌های صدا و سیما و حتی برنامه‌های طنز و سرگرمی نیز باید هدف را دنبال کند و می‌توان همین برنامه‌ها که هزینه زیادی هم بابت تهیه و تولید آن خرج می‌شود را به برنامه‌هایی آموزنده تبدیل کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به گسترش فضای مجازی، گفت: رسانه ملی باید پادزهری برای فضای مجازی باشد و به گونه‌ای برنامه ریزی کند که تخریب‌ها و هجمه‌های صورت گرفته در این فضا کم اثر و بی اثر شود.

وی رصد و شناسایی نقشه‌های دشمن و برنامه ریزی هدفمند برای مقابله با این نقشه‌ها را به دست اندرکاران رسانه ملی توصیه و تاکید کرد: توجه شما به نوجوانان و جوانان باید بیش از دیگر مقاطع سنی باشد، دشمن در حال برنامه ریزی برای انحراف نسل جوان جامعه است، صدا و سیما در برنامه‌هایی که برای این مقاطع سنی تهیه و تولید می‌کند باید بیش از پیش مراقب باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار