مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قم گفت: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ اشتغال جدید در سامانه رصد استان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۷۱۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷ 13 February 2019

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی در جلسه کارگروه اشتغال که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نرخ بیکاری قم از سال 94 به بعد همواره کمتر از نرخ کشوری بوده و اما تابستان امسال نرخ بیکاری استان به مدت سه ماه از نرخ میانگین کشوری بالاتر رفت.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری استان برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی در سال جاری افزود: امسال بیش از 4 هزار و 200 میلیارد تومان در طرح‌های اشتغال‌زایی قم سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم با تأکید بر عملکرد کارگروه اشتغال عنوان کرد: تاکنون شش جلسه این کارگروه به‌صورت هر دو ماه یک‌بار تشکیل‌شده و ازاین‌بین تاکنون 29 مصوبه اجراشده است.

کاویانی با اشاره به اشتغال جدید ایجاد در استان قم در سال 97 تأکید کرد: امسال 6 هزار و 500 اشتغال جدید در سامانه رصد استان به ثبت رسیده است، همچنین 3 هزار و 200 نفر در سال جاری اطلاعات بیمه تأمین اجتماعی خود را در سامانه رصد ثبت کرده‌اند.

وی تسهیلات پرداخت‌شده در بخش تسهیلات روستایی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: سهمیه کلی استان از تسهیلات توسعه روستایی امسال 202 میلیارد تومان بوده که ازاین‌بین 142 میلیارد تومان تخصیص و بیش از 102 میلیارد تومان نیز پرداخت‌شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اشتغال ایجادشده در سطح روستاهای استان ابراز کرد: با 102 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سطح روستاهای قم بیش از 1300 اشتغال جدید ایجادشده است.

کاویانی شکست طرح کارورزی در استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در زمینه اشتغال فراگیر 243 میلیارد تومان در سال 96 ابلاغ و 115 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد که ازاین‌بین 51 میلیارد تومان برای 600 پرونده قرارداد صورت گرفت. در بخش کارورزی به دلیل مشکلات پیش رو در سال 96 فقط 243 پرونده تشکیل‌شده و عملاً استقبالی از این طرح در استان قم صورت نمی‌گیرد، نبود جذابیت‌های اقتصادی از عوامل شکست این طرح در قم بود.

وی بیان کرد: در مسئله مشاغل خانگی از 11 میلیارد تومان سهمیه ابلاغی تاکنون بالغ‌بر 6 میلیارد تومان پرداخت نهایی صورت گرفته است، تاکنون برای 8 میلیارد تومان تسهیلات، طرح به بانک‌های استان معرفی‌شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم اضافه کرد: سال 96 جمعیت شاغل قم بالغ‌بر 347 هزار نفر و جمعیت بیکار نیز 42 هزار و 400 نفر برآورد می‌شد، درصورتی‌که امسال 14 هزار شغل ایجاد شود جمعیت شاغل قم به 361 هزار نفر رسیده و جمعیت بیکار نیز در حدود 39 هزار و 700 نفر باقی ماند، مهاجرت یکی از عوامل بیکاری در قم است، تثبیت اشتغال مهم‌ترین هدف استان در شرایط کنونی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار