معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه از امروز شروع شد و در دو مرحله برای سال تحصیلی ۹۸ -۹۹ تا ۲۷ اسفند و مرحله دوم از ۱۷ فروردین تا ۲۲ فروردین است.
کد خبر: ۷۱۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹ 13 February 2019

به گزاش تابناک قم، حجت‌الاسلام مهدی رستم‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری پذیرش حوزه‌های علمیه که در سالن آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: دوره تحصیلی طلاب دوره سختی است و طلبه در زمینه فراگیری علوم دینی نباید دست از تلاش بردارد.

وی افزود: افرادی که دارای همت و استعداد و انگیزه بالا هستند باید وارد حوزه علمیه شوند، از سال گذشته 35 درصد کاهش ورود به حوزه علمیه داشتیم که علت آن کاهش در ورود به حوزه علمیه نبود بلکه سخت‌گیری‌هایی در زمینه پذیرش انجام شد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه بیان کرد: در زمینه رشته‌های حوزوی رشته‌های فعال از 20 سال پیش در حوزه‌های علمیه وجود داشت ولی از دوسال پیش به صورت علمی بر اساس نیازها و عرصه‌های موجود اقدام شده است.

رستم نژاد ادامه داد: 70 مدرسه سفیران در کشور وجود دارد که طلاب پس از 5 سال تحصیل علوم دینی به تبلیغ می‌روند و طلابی که در مدرسه سفیران تحصیل می‌کنند در زمینه تبلیغ بسیار موفق هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه نهادی علمی است و هیچ گاه در مقابل حوزه نبوده است، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دو نهادی هستند که کشور به آن‌ها نیاز دارد و بسیاری از رشته‌های حوزوی در دانشگاه‌ها در حال تدریس است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ندای انقلاب از حوزه برخواست و حوزه علمیه پایگاه مکتب اهل بیت (ع) است، بیان کرد: حوزه در طول تاریخ سنگربان مرزهای عقیدتی و فکری جوامع دینی است و حوزه در یکی از گذرگاه‌های بسیار حساس تاریخی قرار گرفته و جهان متوجه فرهنگ ناب و اسلام اصیل برخواسته از مکتب اهل بیت (ع) شده است.

رستم نژاد ادامه داد: پذیرش حوزه‌های علمیه از امروز شروع شد و در دو مرحله برای سال تحصیلی 98 -99 تا 27 اسفند و مرحله دوم از 17 فروردین تا 22 فروردین است.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان از مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی می‌توانند ثبت نام کنند، عنوان کرد: داوطلبان برای اطلاعات بیشتر به سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به آدرس http://howzeh-qom.ir، کانال پذیرش حوزه‌های علمیه به آدرس http://eitaa.com/pazireshhoowzeh و مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: ظرفیت پذیرش امسال حدود 13 هزار نفر است که طبق سوابق قبل حدود یک چهارم از داوطلبان پذیرش می‌شوند، بیش از 10 مدرسه ما خاص قرآنی است و 380 مدرسه در کشور وجود دارد که متقاضیان دوره تحصیلی بلند مدت می‌توانند در آن تحصیل کنند، بیشترین پذیرش حوزه از سیکل است و 50 مدرسه سفیران هدایت در کشور وجود دارد.

رستم نژاد گفت: برای 1414 حدود صد هزار نفر نیاز داریم و با توجه به موضوع کمی و کیفی از دو سال پیش پذیرش ما محدود تر شده است، دوره تحصیلی طلاب دوره سختی است و کسانی که همت بالا و انگیزه بالایی دارند باید وارد حوزه شوند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه افزود: قبولی حداقل پایه نهم دوره اول متوسطه با حداکثر سن 18 سال (متولدین 1380)، داشتن حداقل مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و یا دوازدهم دوره دوم متوسطه برای متقاضیان دوره سفیران هدایت، التزام به تعهدات و قوانین مرکز مدیریت حوزه­‌های علمیه، اضافه شدن مدت خدمت سربازی به حداکثر سن از شرایط ثبت نام در حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به اینکه حافظ کل قرآن و نهج‌­البلاغه، حافظ یک ششم قرآن کریم یا نهج البلاغه، خانواده محترم ایثارگران، رتبه‌­های برتر علمی کشوری امتیازاتی است که در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه لحاظ می‌شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه در سراسر کشور 13 هزار نفر است اما در نهایت با توجه به تجربه سال‌های گذشته یک چهارم یعنی به طور تقریبی 5 هزار نفر پذیرفته می‌شوند؛ چرا که پذیرش در حوزه‌های علمیه زمان‌بر است و 6 ماه طول می‌کشد که در هر بخشی عده‌ای ریزش می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدعلی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
خوب است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار