مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: برای اینکه بتوانیم شاخص‌های استان را در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی به میزان استاندارد برسانیم، نیاز به یک حرکت جهادی داریم و استان قم به دلیل مهاجرپذیری بالا نیاز به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی دارد.
کد خبر: ۷۱۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹ 13 February 2019

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: این اداره کل در کشور رتبه برتر را در بین 32 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب کرد.

وی ادامه داد: اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قم در سال گذشته برای 9 هزار و 600 کتاب مجوز چاپ صادر کرد، استان قم در زمینه فروش بلیط سینما در کشور نیز بین پنج برتر استان کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: استان در زمینه چاپ کتاب، نشر مطبوعات، فعالیت‌های قرآنی، خوش نویسی و شعر جزو قوی ترین استان‌های کشور است، به عنوان مثال در جشنواره خوشنویسی البرز شاهد بودیم که پنج نفر از 6 برگزیده در زمینه‌های خط نسخ و ثلث، هنرمندان قمی بودند.

حسینی کاشانی با اشاره به وضعیت سینماهای استان قم اظهار کرد: این استان سینماهایی همچون سینما تربیت، سینما ونوس، سینما آیه و سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد، دو سینمای استقلال و شهر آفتاب هم به سینماهای قم تا پایان سال اضافه می‌شوند.

وی ادامه داد: استان قم 280 موسسه فرهنگی و هنری دارد، برخی از این موسسات یک منظوره و برخی دیگر از موسسات هم چند منظوره هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: جمعیت استان بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر است و برای اینکه بتوانیم شاخص‌های استان قم را در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی به میزان استاندارد برسانیم، نیاز به یک حرکت جهادی داریم، استان به دلیل مهاجرپذیری بالا نیاز به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی دارد، البته این زیرساخت‌ها در دوره مدیران گذشته رشد داشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار