در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از نهایی شدن چهار مصوبه ملی برای حل مشکل قطعه سازان استان قم خبر داده شد.
کد خبر: ۷۱۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸ 12 February 2019

به گزارش تابناک قم، چهل و ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به حجم پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در دو هفته اخیر اضافه کرد: 5 میلیارد و 18 میلیون تومان در دو هفته اخیر در بخش جهاد کشاورزی استان قم به مرحله پرداخت‌ قطعی است.

25 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی قم پرداخت شد

محمدرضا طلایی حجم کل پرداختی‌های قم در بخش جهاد را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: درمجموع 25 میلیارد تومان از ابتدای آغاز طرح در بخش کشاورزی قم پرداخت‌شده که نزدیک به 50 در سهمیه ابلاغی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به توسعه 278 هکتاری شهرک صنعتی محمودآباد ابراز کرد: مباحث مربوط به بخش جهاد کشاورزی و مجوزهای لازم به مسئولان شهرک‌های صنعتی استان ارائه‌شده و واگذاری و توسعه‌های بعدی بعد از انتقال سند از اراضی ولی ممکن می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان گزارش بانک کشاورزی درزمینهٔ تصمیمات اتخاذشده دستورالعمل جدید بند خ ماده 33 تأکید کرد: در حال حاضر برای جبران خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان قم تسهیلاتی تا سقف 20 میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است.

مشکل قطعه سازان خودروی قم حل می‌شود

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به مشکلات پیش روی قطعه سازان خودروی قم تأکید کرد: بیش‌ترین حجم از صنعت قم در بخش اقتصادی در بخش قطعه‌سازی است، با مشکلات پیش روی خودروسازی کشور احتمال تعدیل نیرو در سطح واحدهای قطعه‌سازی استان بسیار زیاد است.

معمار مقدم با بیان تدابیر انجام‌گرفته برای حل مشکل قطعه سازان قم تصریح کرد: برای حل مشکل تولید، فروش و بدهی و طلب قطعه سازان خودروی قم چهار مصوبه در سطح ملی نهایی شده که با اجرای آن‌ها در روزهای آتی بخش قابل‌توجهی از مشکلات این بخش برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه قطعه سازان خودرو ایجادشده طبق هماهنگی و تعاملات صورت گرفته تمام دستگاه‌های خدمات‌رسانی استانی باید نهایت همکاری و تعامل را با واحدهای قطعه‌سازی استان انجام بدهند.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم ادامه داد: مصوبه‌ای در سطح ملی برای در اولویت قرار گرفتن مطالبات قطعه سازان قم به مرکز ارسال و پس از بررسی به نهایی شده است، امهال مطالبات قطعه سازان استان از دیگر مصوبات اجراشده استان در روزهای اخیر بوده است.

بخش خصوصی قم، پویا و پای‌کار است

معاون هماهنگی آموز اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ادامه داد: پروژه‌های اشتغال محور قابل‌توجهی در بخش کشاورزی و صنعت استان در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید، برخی از پروژه‌های چشمگیر و بزرگ استان در روزهای آینده با حضور مسئولان کشوری افتتاح می‌شود.

غضنفری با اشاره به نقش ارزنده بخش خصوصی قم در رونق اقتصاد و اشتغال قم، ابراز کرد: نمایشگاه کفش قم در وضعیت مطلوبی برگزار شد، وجود بخش خصوصی صاحب‌نظر و پای‌کار است که برای رفع مشکلات موجود منتظر دولت نمی‌ماند از مزیت‌های اقتصادی و صنعتی قم بوده که یکی از نمونه‌های آن بخش کفش استان است.

وی با رضایت‌بخش دانستن روند کلی پرداخت تسهیلات در قم، خاطرنشان کرد: ازنظر شکی و ظاهری و درمجموع مستقیم و سامانه بهین یاب بالغ‌بر 1000 میلیارد تومان در قم پرداخت‌شده است، باید تلاش شود تا غلبه پرداخت‌های سامانه بهین یاب به پرداخت‌های مستقیم پررنگ‌تر شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار