مدیرکل هواشناسی استان قم مطرح کرد
مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: سامانه هشدار سیل با اعتبار سه میلیارد تومان در استان راه اندازی شده است و به دنبال بهترین بهره برداری از این سامانه هستیم.
کد خبر: ۷۱۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 10 February 2019

به گزارش تابناک قم، مهران حیدری بنی با اشاره به سابقه اداره کل هواشناسی استان قم اظهار کرد: این اداره کل در سال 1378 تاسیس شد و 111 ایستگاه هواشناسی در استان قم وجود دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی و هشدار سریع به صورت مستمر در اداره کل هواشناسی قم صورت می‌گیرد و این اداره کل هر روز گزارش هواشناسی را به مدیران و مردم ارائه می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: سامانه هشدار سیل با اعتبار سه میلیارد تومان در استان راه اندازی شده است و به دنبال بهترین بهره برداری از این سامانه هستیم.

حیدری بنی با اشاره به وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی استان قم اظهار کرد: 65 درصد این ایستگاه‌ها، تمام اتوماتیک و آنلاین هستند، اکثر ایستگاه‌های هواشناسی در کشور و استان قم به یک شبکه واحد متصل شدند.

وی ادامه داد: هر سال 4.5 میلیون رکورد هواشناسی را تهیه می‌کنیم که این رکوردها در بانک‌های اطلاعاتی سازمان هواشناسی ثبت می‌شوند، داده‌های هواشناسی، سرمایه محسوب می‌شوند تا برای پیش بینی شرایط آب و هوا در زمان کنونی و در آینده مورد استفاده قرار بگیرند.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: این اداره کل با 60 مرکز علمی و تحقیقاتی در سراسر کشور در تعامل است و این مراکز از اطلاعات اداره کل هواشناسی استان قم استفاده می‌کنند.

حیدری بنی با اشاره به تاثیر گزارش‌های هواشناسی استان قم اظهار کرد: این اداره کل هر هفته دو گزارش هواشناسی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و این گزارش‌ها پنج درصد اثرگذاری بخش کشاورزی قم افزایش داد که منجر به 31 میلیارد تومان ارزش افزوده اقتصادی شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
آیا به قم سیل می آید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار