مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: منطقه پردیسان یک منطقه شهری است و شهر جدید محسوب نمی‌شود و مسؤولیت اصلی در منطقه پردیسان بر عهده شهرداری قم است.
کد خبر: ۷۱۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲ 07 February 2019

به گزارش تابناک قم، حسن صبوری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در نمایشگاه شکوه چهل ساله در مصلی قدس با اشاره به ویژگی‌های شهر قم اظهار کرد: این شهر هزار و 800 هکتار بافت فرسوده دارد و چهار هزار هکتار از اراضی شهر قم نیازمند بازآفرینی است.

وی ادامه داد: در محلات تاریخی شهر قم پروژه‌های کف سازی و جداره سازی شروع شده است که تعدادی از این پروژه‌ها به پایان رسیدند، هدف ما احیای زندگی در این محلات است تا ساکنان بومی محلات تاریخی به محلات خود برگردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: برای دو خیابان چهارمردان و آذر طراحی شهری انجام و عملیات اجرایی آن به شهرداری قم واگذار شده است.

صبوری با اشاره به کمربندی جدید شهر قم اظهار کرد: این کمربندی به طول 110 کیلومتر است که کار طراحی و اخذ مجوز هیأت دولت انجام شده است، برای اجرای این پروژه از سرمایه گذار بخش خصوصی استفاده کردیم و امیدواریم که هر چه زودتر عقد قرارداد و اجرای پروژه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: پروژه محور قم نیزار از مدت‌ها پیش شروع شد، پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بلوار امام علی(ع) در منطقه پردیسان نیز به پیشرفت فیزیکی 70 درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: تعداد واحدهای مسکونی در شهر قم حدود 50 هزار واحد بود، اما اکنون 376 هزار واحد مسکونی در این شهر داریم، سرانه فضای سبز هر شهروند قمی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 0.3 متر مربع بود، اما این عدد اکنون به بیش از چهار مترمربع رسید.

صبوری با اشاره به وضعیت روستاهای استان قم اظهار کرد: همه روستاهای استان پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی از راه آسفالت برخوردار هستند.

وی ادامه داد: وضعیت راه دسترسی به ایستگاه قطار محمدیه در شان شهر قم نیست، این ایستگاه 20 کیلومتر با شهر فاصله دارد، به همین دلیل استفاده از ایستگاه مرکزی شهر قم در اولویت راه آهن قرار گرفت و مشاور در حال مطالعه این ایستگاه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: منطقه پردیسان یک منطقه شهری است و شهر جدید محسوب نمی‌شود، از همان نخستین روز ساخت و ساز در منطقه پردیسان، شهرداری عوارض دریافت می‌کرد، البته اداره کل راه و شهرسازی پروژه‌های را در این منطقه اجرا کرده است، اما مسؤولیت اصلی در منطقه پردیسان بر عهده شهرداری قم است.

صبوری با اشاره به وضعیت معابر منطقه پردیسان اظهار کرد: با بهره برداری از چند خیابان اصلی شاهد تسهیل عبور ساکنان این منطقه در معابر خواهیم بود، البته چون در ابتدا طراحی منطقه پردیسان، ویلایی بود، ولی تبدیل به آپارتمانی شد، تصور می‌شود که معابر باریک است.

وی خاطرنشان کرد: تنها چهار کیلومتر از جاده قم جعفریه باقی مانده است و در صورت تامین اعتبار قسمت باقی مانده پروژه تکمیل می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار