مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: در 6 ماه نخست سال 98 با تکمیل گازرسانی به روستاهای دهستان قاهان، همه استان از نعمت گاز برخوردار خواهد شد و جشن اولین استان سبز جمهوری اسلامی برگزار می شود.
کد خبر: ۷۱۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۷ 07 February 2019

به گزارش تابناک قم، علیرضا نصیری در آیین افتتاحیه طرح های زیرساختی روستاهای بخش مرکزی قم در روستای ملک آباد دهستان قمرود، با بیان اینکه هم اکنون ضریب نفوذ گاز در 6 شهر استان قم 99.5 درصد است افزود: تمام شهرهای استان گازرسانی شده و با بهره برداری از گاز رسانی به این 20 روستا با افتخار اعلام می کنیم ضریب نفوذ گاز روستایی استان امروز از 90 به 92 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به بهره برداری از گازرسانی به 20 روستای بخش مرکزی گفت: ایران اسلامی بیشترین ذخایر گازی در دنیا را داراست که وزارت نفت این نعمت بزرگ را با فناوری های بسیار پیشرفته آن را استحصال کرده و آن را در شبکه خطوط انتقال گاز قوی برای بهره مندی مردم تزریق می کنند.

نصیری با بیان اینکه دورترین روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار شده اند افزود: پیش از انقلاب اسلامی بیشتر عمده گاز صادر می شد و این در حالی است که پس از انقلاب اسلامی گسترش شبکه گازی در داخل کشور در دستور کار قرار گرفته و گاز به عنوان نعمتی بزرگ به بسیاری از شهرها و روستاهای کشور رسید.

در این آیین 65 طرح زیرساختی در روستاهای قم با اعتبار حدود 48 میلیارد ریال با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، بهرام سرمست استاندار قم، مسئولان وزارت نفت و جمعی از اهالی روستای ملک آباد و روستاهای دهستان قمرود قم در این روستا به بهره برداری رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار