مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: شهر قم هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد و ۴ هزار هکتار اراضی شهر قم نیازمند بازآفرینی است.
کد خبر: ۷۱۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵ 07 February 2019

به گزارش تابناک قم، حسن صبوری در حاشیه نمایشگاه «شکوه چهل ساله در قم» که در مصلای قدس قم در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران با اشاره به بافت تاریخی و فرسوده وسیع قم، اظهار داشت: شهر قم هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد و ۴ هزار هکتار اراضی شهر قم نیازمند بازآفرینی است.

وی ادامه داد: در محلات تاریخی شهر پروژه‌های کف سازی و جداره‌سازی آغاز شده و تعدادی به اتمام رسیده و هدف ما هویت‌بخشی به محلات قدیمی و بهبود کیفیت زندگی در این محلات است.

طراحی شهری خیابان چهارمردان و خیابان آذر

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود:برای دو خیابان چهارمردان و آذر طراحی شهری انجام شده که عملیات اجرایی آن به شهرداری واگذار شده است.

وی بیان کرد: کنارگذر و کمربندی قم به طول ۱۱۰ متر طراحی شده و مجوز هیئت دولت در این زمینه اخذ شده است؛ سرمایه‌گذار خصوصی خصوصی نیز در اجرای این پروژه نقش دارد و امیدواریم عقد قرار داد و اجرای آن به زودی انجام شود.

صبوری با اشاره به اینکه پروژه قم - نیزار به طول ۴۰ کیلومتر انجام شده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، عنوان کرد: در بزرگراه امام علی(ع) پردیسان هم پروژه‌ای با رشد ۷۰ درصدی در حال اجرا است.

وجود ۳۷۶ هزار واحد مسکونی در قم

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز هر شهروند قمی به بیش از چهار متر مربع رسیده است، گفت: قبل از انقلاب ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر قم وجود داشت که این رقم امروزه به ۳۷۶ هزار واحد مسکونی رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه روستاهای استان قم بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی از راه آسفالت برخوردار هستند، تصریح کرد: ایستگاه محمدیه در شأن شهر قم نیست و این ایستگاه در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر قرار دارد و مجبور به استفاده از این ایستگاه هستیم.

وی ادامه داد: بهره بردن از ایستگاه مرکزی و ایستگاه جمکران اولویت اداره راه آهن است و شرکت فرانسوی ارپ برای افزایش ظرفیت ایستگاه مرکزی در حال مطالعه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار