آیت الله سبحانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: در خصوص فضای مجازی هیچ‌گاه نمی‌گوییم باید بسته شود و این اصلا عملی هم نیست اما دولت باید بر آن نظارت کند.
کد خبر: ۷۱۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۷ 06 February 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله جعفر سبحانی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: طبق روایات اگر انسانی دو روزش از نظر علم شبیه هم باشد وقتش را هدر داده است.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما از بی‌نظیرترین انقلاب‌های تاریخ است اما این انقلاب برای بهبود وضعیت اقتصادی باید از ابتدا به فناوری توجه ویژه‌ای می‌کرد.

استاد سطوح عالی حوزه بر لزوم توجه به ابتکارات تأکید کرد و افزود: ابتکارات ما باید به گونه‌ای باشد که گره از زندگی‌ها بگشاید بنابراین تحقیق و فناوری باید موضوعی باشد که گره‌ها را باز کند.

وی با بیان اینکه اکتشافات و تحقیقات باید زمانبندی و رده‌بندی شوند، ابراز کرد در تحقیقات باید نیازها را در نظر گرفت.

آیت الله سبحانی ابراز کرد: گاهی در فراخوان‌ها برای ابتکار و ایده‌های نو چندین طرح انتخاب می‌شوند و بقیه کنار گذاشته می‌شوند که بهتر است برای اینکه در ذوق دیگران نخورد از آن‌ها هم تقدیری به عمل آید.

معتقد به بستن فضای مجازی نیستیم

وی بیان کرد: در خصوص فضای مجازی ما هیچ‌گاه نمی‌گوییم باید بسته شود و این اصلا عملی هم نیست، بلکه ما از رئیس جمهور که کمال اخلاص را نسبت به او داریم و آن را تأیید می‌کنیم و تضعیف دولت را هم حرام می‌دانیم می‌خواهیم در این فضا نظارت داشته باشد.

این مفسر بزرگ قرآن کریم افزود: همانطوری که در جاده‌ها برای جلوگیری از تخلفات مأمورهای پلیس حضور دارند، رها بودن فضای مجازی هرگز به صلاح نیست و باید مأمورانی بر آن کنترل داشته باشند.

دشمن تلاش می‌کند قداست قم را از بین ببرد

وی با بیان اینکه قم یک شهر مرکزی برای شیعه است و شیعه توجهش به دو شهر قم و نجف است، مطرح کرد: زمانی قم قداست داشت اما متأسفانه قداست قم کمرنگ شده است و اوضاع مناسب شهر مذهبی نیست و دشمن همین را می‌خواهد و تلاش می‌کند تا این قداست روز به روز کمرنگ‌تر شود.

آیت الله سبحانی گفت: به تاریخ اسلام اشراف کامل دارم و اذعان می‌دارم که امروز خدمات جمهوری اسلامی قابل مقایسه با قبل نیست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار