با حضور آیت الله حسینی بوشهری؛
کتاب «وقتی که قم تب کرد» در نمایشگاه شکوه چهل ساله با حضور آیت الله حسینی بوشهری رونمایی شد.
کد خبر: ۷۱۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۱ 06 February 2019

به گزارش تابناک قم، «به سختی شناختمش. از مجروحان حادثه مسجد خان بود و سرهنگ شهربانی. با پاهای گچ گرفته و عصا زیر بغل آمده بود مرخصی استعلاجی بگیرد. خدا و حضرت معصومه(س) را شاهد گرفت که نمی‌خواهد خون از دماغ کسی بیاید. مرخصی می‌خواست تا مجبور نباشد به انقلابی‌ها آسیبی برساند. روی کمک من حساب کرده بود....» این بخشی از متن کتاب «وقتی که قم تب کرد» است که به همت خانواده هنری تبلیغی عقیق و به سفارش دانشگاه علوم پزشکی قم تدوین شده است.

مهدی شریفی، سرپرست نویسندگان این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از پروسه دوماهه تحریر این کتاب خبر داد و گفت: این کتاب به نویسندگی مریم فهیمی، وجیهه غلامحسین‌زاده و محمد جعفرخانی در قالب ۴۰ روایت کوتاه داستانی به رشته تحریر درآمده است.

به گفته مدیر خانواده هنری تبلیغی عقیق در این کتاب تلاش شده است که یک تصویرسازی مستند و روایت گونه از وضعیت بهداشت و درمان در سال‌های انقلاب و پیش از آن به خواننده ارائه شود.

به گفته وی محتوای اولیه کتاب از طریق مصاحبه با پزشکان پیشکسوت قم به دست آمده و بعد به وسیله تیم نویسندگان خلاق به صورت روایت‌های داستانی درآمده است.

شریفی همچنین در رابطه با طراحی جلد کتاب نیز تصریح کرد: در انتخاب رنگ جلد کتاب سعی شده است فضای تاریخی و قدیمی بودن به مخاطب القا شود و همچنین استفاده از تب سنج به عنوان المانی پزشکی در طراحی جلد، نشان دهنده فضای ملتهب بهداشت و درمان در سال‌های پیش از انقلاب است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی قم هم در رابطه با تدوین این کتاب گفت: کتاب «وقتی که قم تب کرد» ۴۰ روایت کوتاه داستانی با نگاهی به بهداشت و درمان قم قبل از انقلاب اسلامی است.

آن طور که محمدرسول مهدوی گفته است در این کتاب سعی شده است با زبانی داستانی و با نگاهی روایت گونه به شرایط و وضعیت بهداشت و درمان قم قبل از انقلاب اسلامی و بین سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ پرداخته شود.

به گفته وی در این کتاب از خاطرات دکتر محمدتقی فیض، دکتر حیدر ریاحی پور، دکتر غلامرضا باهر، دکتر عبدالرحیم زمردین، دکتر تقی رزاقی و دکتر ابوالفضل ایرانی خواه بهره گرفته شده است.

مهدوی تأکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از پزشکانی که در سال‌های پیش از انقلاب مشغول طبابت بودند در حال حاضر در قید حیات نیستند، لازم دیدیم که خاطرات ارزشمند پزشکانی که در طول این سال‌ها در عرصه بهداشت و درمان فعال بوده‌اند به این طریق حفظ کنیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: این کتاب به همت جمعی از نویسندگان در بازه زمانی کوتاهی جمع‌آوری شده و ان شاءالله تا پایان سال جاری این کتاب در بازار عرضه می‌شود، امیدوارم که با این کار، علوم پزشکی هم گام کوچکی در ترویج فرهنگ کتابخوانی برداشته باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار