مدیرکل زندان های قم گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر و 40 سالگی انقلاب اسلامی، 40 تن از زندانیان این استان با مساعدت اداره کل اوقاف و امور خیریه آزاد می شوند.
کد خبر: ۷۱۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹ 06 February 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سید علی تهامی در نشست خبری درمحل نمایشگاه شکوه 40 ساله در قم درمصلای قدس این شهر با اشاره به تشکیل کمیته صلح و سازش افزود: این افراد با استفاده از کمک های ستاد دیه، تخفیف شاکیان پرونده و آورده خود زندانی، آزاد خواهند شد.

وی همچنین اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز 200 تن از زندانیان جرائم غیرعمد در قم با کمک ستاد دیه آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته اند.

وی با بیان اینکه زندانی سیاسی در قم وجود ندارد، اضافه کرد: حدود 33 درصد از زندانیان این استان به علت مواد مخدر در زندان ها به سر می برند و سرقت پس از مواد مخدر، بیشترین جرم مربوط به زندانیان این استان است.

تهامی در ادامه به اقدام های انجام شده اداره کل زندان های قم در زندان ها اشاره کرد و گفت: تقویت باورهای دینی، برگزاری نماز جماعت، کلاس های قرآن و احکام، حضور مقامام قضایی در زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان برای حل مشکلات آنها، ارتقای سلامت زندانیان، راه اندازی مرکز مشاوره و روان درمانی، ایجاد کارگاه های اشتغال، اقدام های عمرانی، بهسازی و توسعه فضای زندان ها و راه اندازی نظارت الکترونیکی از جمله این اقدام ها به شمار می آید.

وی همچنین با بیان اینکه نگاه به زندان و مجرم در زمان طاغوت و نظام مقدس جمهوری اسلامی تفاوت های بسیاری دارد گفت: در دوران رژیم ستمشاهی به زندانی فقط با نگاه این که باید مجازات شود نگاه می شد اما نگاه نظام اسلامی، تامینی، تربیتی و اصلاحی است.

وی ادامه داد: مساله اصلاح و تربیت با آموزش در رشته های مختلف، اشتغال و کارآموزی در میان زندانیان کشور از جمله استان قم بسیار پررنگ است به طوری که هر زندانی که بیسواد است، زمینه تحصیل وی از دوره سوادآموزی تا دانشگاه فراهم می شود.

تهامی گفت: بسیاری از مددجویان در زندان ها با استفاده از کلاس ها و آموزش های مختلف، با سواد شده و ضمن فراگرفتن آموزش های فنی و حرفه ای توانسته اند شغلی برای خود فراهم کرده و مجددا به زندان باز نگشته اند.

«نمایشگاه شکوه چهل ساله» تا روز پنجشنبه هفته جاری 18 بهمن ماه در مصلای قدس قم برای بازدید آحاد مردم دایر است و علاقه مندان می توانند صبح ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 14 تا 21 برای بازدید از غرفه های این نمایشگاه حضور یابند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار