مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان اینکه ۴۳ هزار واحد مسکن مهر در قم طی چند سال اخیر احداث شده است، گفت: ۳۰۰ واحد دیگر تا سال آینده تکمیل و تحویل می‌شود.
کد خبر: ۷۱۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۹ 05 February 2019

به گزارش تابناک قم، حسن صبوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی که در مصلای قدس قم در حال برگزاری است، اظهار داشت: در حال حاضر اداره کل راه و شهرسازی استان قم متشکل از پنج معاونت مهندسی و ساخت، املاک و حقوقی، شهرسازی و معماری، توسعه مدیریت و منابع انسانی و باز آفرینی شهری و مسکن است.

وی گفت: حدود ۴ هزار هکتار از اراضی شهر قم جزء بافت‌های نیازمند باز آفرینی قرار داده شده که هزار و ۸۰۰ هکتار آن از بافت‌های فرسوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه تلاش کردیم تا در این مدت متناسب با رشد جمعیت به توسعه خدمات و زیر ساخت‌ها بپردازیم، افزود: افزایش بیش از ۷ برابری واحدهای مسکونی، افزایش بیش از ۷۴ برابری فضای سبز شهری، افزایش بیش از ۵ برابری طول راه‌های استان و افزایش بیش از ۹ برابری روستاهای دارای جاده آسفالت از مهم‌ترین دستاوردها و تغییرات در این اداره کل در این سال‌ها است.

وی عنوان کرد: از بزرگ‌ترین اقدامات اداره راه و شهرسازی استان قم می‌توان به مسکن مهر اشاره کرد به صورتی که ۴۳ هزار واحد مسکن مهر طی چند سال اخیر احداث شده است و تقریبا کار در این بخش به اتمام رسیده و حدود ۳۰۰ واحد باقی مانده است که تا پایان سال ۹۸ به اتمام خواهد رسید.

محور قم به کهک و جاده قدیم قم به تهران چهار خطه می‌شود

صبوری ابراز کرد: در حوزه راه نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است که می‌توان به بهسازی مسیر قم جعفریه که تردد در آن مسیر بالا است و به جاده مرگ معروف شده نام برد که ۳۰ کیلومتر از آن اجرا شده است.

وی به بهسازی پل ونارچ، اتوبان قم - گرمسار و جاده قم - نیزار اشاره کرد و افزود: مطالعات طرح ۴ خطه کردن محور قم به کهک انجام شده و در خصوص۴ خطه شدن جاده قدیم قم به تهران، ۱۰ کیلومتر آن انجام شده و ما بقی در حال انجام است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم به احیا و بازآفرینی محله‌های قدیمی قم اشاره کرد و گفت: احیای محله‌های میدان میر، باغ پنبه و شاه حمزه انجام شده و این روند نیز ادامه دارد.

وی گفت: تا سال ۱۳۵۷ راه‌های قم فقط ۳۴۲ کیلومتر طول داشته است اما بعد از انقلاب تا پایان سال ۱۳۹۷ این رقم به هزار و ۸۰۴ کیلومتر تغییر پیدا کرده و همچنین روستاهای برخوردار از جاده آسفالته تا سال ۵۷ تعاد ۲۶ روستا بوده است که به برکت انقلاب اسلامی تا پایان سال ۹۷ این تعداد به ۲۴۴ روستا افزایش پیدا کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار