مسابقات شطرنج لیگ باشگاه‌های استان قـم جام فرهیختگان در خانه شطرنج مجموعه ورزشی شهید حیدریان با معرفي تيم‌ها و نفرات برتر به كار خود پايان داد.
کد خبر: ۷۱۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 04 February 2019

به گزارش تابناک قم، در این دوره از رقابت‌های لیگ شطرنج قهرمانی باشگاه‌های استان قم که با عنوان جام فرهیختگان به انجام رسید، شطرنج‌بازان ١٣ تیم در ترکیب تیم‌هایی از سازمان‌ها، ادارات و باشگاه‌های شطرنج قم به همراه دو تیم میهمان به رقابت پرداختند.

تیم‌های میهمان این دوره از مسابقات، یک تیم از کاشان و یک تیم از ساوه بودند و شطرنج‌بازان تیم‌های شرکت کننده در این لیگ به شکل دوره‌اى در ١٣ دور با یکدیگر به رقابت پرداختند، در شرایطی که هر تیم متشکل از چهار بازیکن اصلی و یک بازیکن به عنوان ذخیره بود.

در مرحله پایانی این رقابت‌ها تیم نیرو موتور شیراز با نتیجه چهار بر صفر از سد دانشگاه علوم پزشکى گذشت، ایران زمین با همین نتیجه مقابل آیندگان صاحب برتری شد، هیات شطرنج ساوه چهار بر صفر بانک ملى ایران را برد، سیالات خودرویى پروشه با بزرگمهر به تساوی دو بر دو رضایت داد و دانشگاه علوم پزشکى (الف) چهار بر صفر تیم مدیریت درمان تامین اجتماعی قم را مغلوب خود کرد.

در پایان این مسابقات و در بخش تیمی، شطرنج‌بازان تیم هیات شطرنج ساوه با کسب ٢١ امتیاز دیگر رقبا را کنار زده و قهرمان شدند، تیم دانشگاه علوم پزشکی (الف) با کسب ٢١ امتیاز در رده دوم ایستاد و تیم‌های ایران زمین با ٢٠ امتیاز، هیات شطرنج کاشان (الف) با ١٧ امتیاز، نیروموتور شیراز با ١٦ امتیاز و راه‌آهن با کسب ١٤ امتیاز در رده‌های اول تا ششم قرار دارند.

همچنین در بخش انفرادى، به ترتیب مصطفى سخایى، محمدتقى فروتن‌خواه، مجید برزونژاد، سعید محمدرضایى و عیسى نصیرى رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند و مراسم اختتامیه با حضور معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و اهدای جوایز قهرمانان تیمی و انفرادی برگزار شد، ضمن اینکه از نیک‌بخت پیشکسوت این رشته نیز تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار