مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: از سال 1366 تاکنون، طرح هادی در 133 روستای این استان با اعتبار 405 هزار و 189 میلیون ریال اجرایی شده است.
کد خبر: ۷۱۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 04 February 2019

به گزارش تابناک قم، داریوش بلدی افزود: 118 روستایی که طرح هادی در آن ها اجرا شده است بالای 20 خانوار و 15 روستا نیز کمتر از 20 خانوار جمعیت دارد.

وی اضافه کرد: طرح هادی در 22 روستا در بخش جعفرآباد، 37 روستا در بخش خلجستان، 27 روستا در بخش مرکزی، 18 روستا در بخش کهک و 29 روستا نیز در بخش سلفچگان اجرایی شده است.

به گفته وی، طرح هادی روستایی ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش روستا و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی تعیین می نماید.

بلدی بیان کرد: تاکنون 15 هزار و 835 جلد سند مالکیت در 77 روستا و همچنین چهار هزار و 881 قطعه زمین در 58 روستای استان قم به روستاییان واگذار شده است.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تشویق و تسهیل ساخت و ساز مسکن روستایی و بهسازی و عمران بافت مسکونی و هدایت توسعه فیزیکی موزون در روستاها و یا برای جابه جایی روستاهای در معرض خطر تخریب و بازسازی مناطق سانحه دیده نسبت به مطالعه، شناسایی و تهیه زمین مورد نیاز در روستاها با اولویت زمین های دولتی تملک، تفکیک و به روستاییان واگذار نموده است.

به گفته وی، در این ایام دهه فجر 6 طرح هادی روستایی در روستاهای دیزیجان از توابع بخش سلفچگان، دولت و پاچیان از توابع بخش جعفریه، ورجان و خورآباد از توابع بخش کهک و وشاره از توابع بخش دستجرد به بهره برداری خواهد رسید.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، استان قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار