در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی اقتصاد مقاومتی بر اجرای طرح همیار تولید ملی برای فرهنگ‌سازی و معرفی کالاهای ساخت داخل به‌ویژه تولیدات بومی استان تأکید شد.
کد خبر: ۷۱۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۳ 03 February 2019

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به طرح‌های واگذارشده این اداره کل در مبحث طرح تصمیم و ماده 27 اظهار داشت: سال 96، 4 پروژه‌این اداره کل با آورده 35 میلیارد ریالی سرمایه‌گذار به بخش خصوصی واگذار شد.

3 پروژه اداره کل ورزش و جونان قم به بخش خصوصی واگذار می‌شود

حسن عابدی با بیان طرح‌های امسال اداره کل ورزش و جوانان استان قم برای واگذاری به بخش خصوصی تصریح کرد: امسال 3 پروژه‌این اداره کل برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب‌شده که به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در کشور هنوز متقاضی برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها اعلام آمادگی نکرده است.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل ورزش و جوانان قم در جایگزینی پروژه‌های ورزشی و مبحث ماده 6 اضافه کرد: در مبحث ماده 6، یک پروژه‌ای برای فروش و جایگزینی با پروژه‌ای دیگر برای احداث زمین ورزشی در نظر گرفته‌شده که امید می‌رود تا پایان بهمن‌ماه این طرح اجرایی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بانام بردن از پروژه‌های قابل‌واگذاری به بخش خصوصی تأکید کرد: 3500 مترمربع زمین در منطقه 15 خرداد به همراه زمینی به مساحت 19 هزار مترمربع در شهرک قدس و زمینی به مساحت 1300 مترمربع در شهر پردیسان برای احداث زمین ورزشی و واگذاری به بخش خصوصی در نظر گرفته‌شده که هنوز استقبالی از آن‌ها از سوی سرمایه‌گذار نشده است.

عابدی گفت: در فلکه میثم نیز زمینی در حدود 1000 مترمربع برای احداث زمین ورزشی در نظر گرفته‌شده است. در حال حاضر عدم استقبال سرمایه‌گذاران از طرح‌های ورزشی استان مهم‌ترین مشکل اداره کل ورزش و جوانان است.در وضعیت فعلی پروژه نیمه‌کاره‌ای برای واگذاری وجود ندارد وصرفا زمین خام برای واگذاری وجود دارد.

جهاد دانشگاهی قم آماده سرمایه‌گذاری در طرح‌های قابل‌واگذاری دستگاه‌های اجرایی است

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به آمادگی این نهاد برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های قابل‌واگذاری دستگاه‌های اجرایی استان، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی ازنظر فضاهای ورزشی به‌شدت دچار مشکل است و در صورت امکان می‌تواند از فضاهای قابل‌واگذاری سازمان‌های دیگر استفاده کند.

محمد حیدری با اشاره به طرح‌های ارزش‌افزوده‌ای جهاد دانشگاهی در واگذاری پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی استان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی قم در حال حاضر برای تغییر کاربری پروژه‌های قابل‌واگذاری دستگاه‌های دیگر آمادگی لازم را دارد.

وی ادامه داد: با واگذاری طرح‌های قابل‌واگذاری به جهاد دانشگاهی و تغییر کاربری آن‌ها امکان درآمدزایی از آن‌ها نیز ممکن می‌شود، از ظرفیت‌های موجود باید به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

مدیرکل کمیته امداد قم نیز در ادامه این جلسه، ابراز کرد: با چابک سازی‌های اخیر صورت گرفته در این نهاد هزینه‌های جاری کمیته امداد به‌صورت ملموسی کاهش‌یافته است.

اکبر میرشکار با اشاره به طرح‌های اقتصادی کمیته امداد قم در راستای ایجاد اشتغال پایدار خاطرنشان کرد: اشتغال کمیته امداد در سال جاری پایدارتر و هزینه‌های جاری نیز به‌شدت کمتر شده است.

طرح" همیار تولید ملی" در قم اجرا می‌شود

معاون توسعه و مدیریت اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای اجرای طرح همیار ملی گفت: محتواهایی به‌صورت کلیپ، سرود و قالب‌های هنری دیگر برای آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه طرح همیار تولید ملی تهیه‌شده است.

سهراب مقدمی تأکید کرد: جامعه هدف آموزش‌وپرورش در طرح همیار تولید ملی در 16 مدرسه در مقطع ابتدایی انتخاب‌شده است، در هر ناحیه چهار مدرسه برای اجرای آزمایشی این طرح مهم در نظر گرفته‌شده است.

وی عنوان کرد: جلسات توجیهی برای مدیران مدارس و عوامل اجرایی در هفته‌های اخیر برگزارشده است، برای معلمان نیز آموزش ضمن خدمت در سه جلسه محتواهای در نظر گرفته‌شده به معلمان آموزش داده می‌شود تا از این طریق روند آموزش در بین دانش‌آموزان بهتر صورت بگیرد.

معاون توسعه و مدیریت اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به سیاست این اداره کل برای اجرای طرح همیار تولید ملی در سطح خانواده‌های قمی اضافه کرد: آموزش و پرورش قم برای اجرای طرح همیار تولید ملی در سطح خانواده‌های استان نیز برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای انجام داده که از سال 98 آغاز می‌شود.

مقدمی تأکید کرد: امید می‌رود طرح همیار تولید ملی تا ابتدای اسفندماه نهایی شده تا در ایام عید نوروز فرهنگ‌سازی برای خرید کالای ایرانی در بین دانش‌آموزان کاملاً نهادینه شود.

وی با اشاره به مبحث ماده 27 و واگذاری پروژه‌های بخش‌های دولتی به بخش خصوصی نیز تأکید کرد: ازآنجایی‌که واگذاری ماده 27 با حفظ کاربری باید صورت بگیرد سبب می‌شود تا عملاً سرمایه‌گذاری برای حضور و دریافت پروژه‌ها استقبال نمی‌کنند.شهرداری تنها نهادی است که می‌تواند از پروژه‌های آموزش‌وپرورش برای اسکان و پارکینگ استفاده کند.

زمین چمن کارگران قم به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم نیز در ادامه این جلسه، تأکید کرد: در حال حاضر یک زمین استخر، یک زمین و مجموعه اسب‌سواری و سالن سرپوشیده برای واگذاری در این اداره کل در نظر گرفته‌شده است.

مصطفی کاویانی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه واگذاری پروژه‌های بخش دولتی به بخش خصوصی گفت: از سه مجموعه در نظر گرفته‌شده برای واگذاری تاکنون سه مزایده برگزارشده که دراین‌بین فقط استخر سرپوشیده واگذار شد و دو پروژه دیگر با استقبالی از سوی سرمایه‌گذاران روبه‌رو نشده است.

وی ابراز کرد: مشکلات زیرساختی سبب شده تا سرمایه‌گذاران برای شرکت در مزایده تمایل و رغبتی از خود نشان ندهند.زمین چمن جامعه کارگری استان قم نیز به دلیل مشکلات زیرساختی و عدم وجود آب خشک‌شده و از چرخه فعالیت خارج‌شده است اگر مجوزی برای انتقال آب به این پروژه صادر شود جذب سرمایه‌گذار برای آن محتمل است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار