نتایج ضعیف والیبال بانوان قم در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور در یزد نشان داد والیبال بانوان نتوانسته در مسیر رشد گام بردارد.
کد خبر: ۷۱۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۸ 03 February 2019

به گزارش تابناک قم، رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور در یزد در حالی برگزار شد که تیمی از قم با نام افق در این رقابت‌ها شرکت کرد اما نتایج ضعیف این تیم نشان داد وضعیت والیبال قم در بخش قهرمانی دارای شرایط مطلوبی نیست.

در شرایطی که هیئت والیبال استان قم به دلیل بی‌ثباتی در فدراسیون والیبال از یک‌سو و پاره‌ای مشکلات درون استانی از سوی دیگر ماه‌ها است که بدون رئیس و بدون برگزاری مجمع انتخابات و به شیوه سرپرستی اداره می‌شود والیبال بانوان نیز از وضعیت هیئت والیبال قم تأثیر می‌پذیرد.

تیم والیبال افق قم که به مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش بانوان اعزام‌شده بود در این رقابت‌ها در گروه 6 تیمی خود صاحب 4 امتیاز شد که این 4 امتیاز حاصل یک پیروزی و نیز به دست آوردن 2 ست در دیدار آخر این تیم بود.

بانوان افق در این رقابت‌ها در 5 مسابقه خود 4 بار شکست خوردند و با کسب یک پیروزی به کار خود در مرحله گروهی پایان دادند و حذف شدند. نتیجه بانوان والیبالیست قم آبرومندانه نبود و نشان داد والیبال بانوان قم از موج عظیم علاقه‌مندی دختران قمی به رشته والیبال نتوانسته به نحو احسن استفاده کند.

درحالی‌که سال‌ها است که قشر قابل‌توجهی از آمار ورزشکاران سازمان‌یافته والیبال در قم را دختران تشکیل می‌دهند والیبال قم در عرصه قهرمانی حرفی برای گفتن ندارد و در مسابقات قهرمانی کشور نیز چند بازیکن غیربومی در تیم به کار گرفته شدند و سایر نفرات نیز به‌اندازه کافی کارآمد نبوده‌اند به‌طوری‌که حضور 2 مربی به‌عنوان بازیکن در این مسابقات از عجایب حضور بانوان افق در این رقابت‌ها بود.

والیبال بانوان قم در سال‌های گذشته و در دوران ریاست ابوالفضل احمدی بر هیئت والیبال استان قم به‌طور منظم در مسابقات رده‌های سنی پایه کشور شرکت می‌کرد و انتظار می‌رفت نتیجه این حضور چندساله، نشانه‌هایی از پیشرفت در رقابت‌های بزرگسالان کشور باشد اما در عمل چنین، رخ نداد.

فعالیت‌های والیبال بانوان در قم در دهه 90 به حضور در مسابقات رده‌های سنی پایه کشور به‌صورت مقطعی خلاصه‌شده است و کارشناسان اداره ورزش و جوانان قم باید به دنبال یافتن علل تبدیل نشدن نیروی انسانی بالقوه والیبال دختران قم به نیروی بالفعل و بازدهی مطلوب باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار