خطیب جمعه قم:
آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر تبیین دستاوردهای انقلاب گفت: برخی در فضای مجازی درصدد تطهیر رژیم پهلوی هستند.
کد خبر: ۷۱۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹ 02 February 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، تأکید کرد: مقایسه وضعیت قبل و بعد از انقلاب اسلامی برای تمام مردم و به‌ویژه نسل جوان ضروری است، عده‌ای در فضای مجازی پیداشده و به‌صورت بزک‌کرده درصدد تطهیر رژیم پهلوی و به‌ویژه رضاخان هستند، دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب باید به مردم تبیین شود. انقلاب اسلامی هنوز به ساحل آرامش نرسیده و هنوز در ابتدای مسیر است. ورود به چهل‌سالگی انقلاب و آغاز بلوغ نظام به معنای پایان راه نیست بلکه در چهل‌سالگی انقلاب توطئه‌های دشمنان در مسائل اقتصادی، فرهنگی، جنگ نرم، جنگ رسانه‌ای و مسائل دیگر بیشتر از گذشته است.

وی با اشاره به مناسبت ۱۲ بهمن‌ماه و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز کرد: امام راحل علاوه بر نقش رهبری و هدایت گری، پایه‌گذاری اندیشه حکومت اسلامی را در فکر‌ها قوام بخشیده و پیاده کرد، سخن از حکومت دینی در حالی مطرح‌شده بوده بلوک غرب و شرق عالم رویه‌ای دین ستیزانه‌ای را دنبال می‌کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به برخی از اقدامات ابداعی امام راحل اضافه کرد: توأمان کردن معنویت باسیاست یکی از ارمغان‌های بزرگ برای جامعه بود، تا قبل از انقلاب اسلامی چهره‌ای که از سیاست در بین مردم وجود داشت چهره‌ای دروغین و همراه بادرویی و فریبکاری بود. یکی از ویژگی‌های اصلی امام راحل این بود که در ادامه راه انقلاب از هیچ عنصر یا عاملی هراسی به دل راه نمی‌داد.

امام جمعه قم گفت: قبل از انقلاب اسلامی حاکمیت و سیاست ایران را روس‌ها و انگلیسی‌ها تعیین می‌کردند و آن‌ها تصمیم می‌گرفتند که حاکم و پادشاه ایران در هر دوره‌ای چه کسی باشد. قبل از انقلاب آمریکا هواپیما‌های جنگی ایران را بدون اطلاع شاه ایران به ویتنام اعزام کرده بود و شاه ایران چند روز بعد از مطلع شده بود. قبل از انقلاب اسلامی آمریکا تعیین می‌کرد ایران چه مقدار و چه نوع سلاحی را خریداری کند، روحیه مردم‌سالاری دینی و روحیه انقلابی از ویژگی‌های اصلی انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: در جهت‌گیری‌های جمهوری اسلامی تردیدی حاصل نشده است، عدالت محوری و مبارزه به ظلم جهت گیری اصلی انقلاب بوده و همچنان نیز پابرجا است. اتفاقات امروز کشور ونزوئلا و روح استکباری آمریکا حاکم بر آن بسیار عبرت‌آموز است. رشد علمی، فناوری، سواد، هسته و ... از شاخص‌های مهم پیشرفت انقلاب اسلامی است.

آیت الله حسینی بوشهری با محکومیت حبس ابد دبیر کل جمعیت وفاق شیخ سلمان اضافه کرد: این کار نظام بحرین اقدامی ناشایست و ناقابل است، راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه امسال نسبت به سال‌های گذشته از حساسیت ویژه‌تری برخوردار است. دشمن برای جلوگیری از ورود انقلاب به چهل‌سالگی خود خواب‌های آشفته فراوانی دیده و عناصر و مزدوران خود را نیز پای‌کار آورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:انسان نمی‌تواند به مرتبه پرهیزکاران برسد مگر اینکه به‌صورت روزانه محاسبه نفس داشته و از کار‌ها و عملکرد خود حساب بکشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: انسان باید در تمام امور زندگی مانند خوردنی‌ها، پوشیدنی و نوشیدنی حساب کار را داشته و نسبت به حال و حرام بودن آن‌ها یقین کامل داشته باشد. هر نوع سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی که منجر به اجرای عدالت اجتماعی در جامعه باشد از مصادیق امربه‌معروف و نوع عملی که در جهت خلاف عدالت اجتماعی باشد در حکم منکر است.

وی با اشاره به برخی از شاخص‌های عدالت اجتماعی عنوان کرد: در جامعه‌ای که در آن افراط و تفریط وجود نداشته باشد برخوردار از عدالت اجتماعی است، مدیران از پرداختن به کار‌هایی که همراه با افراط‌وتفریط است پرهیز کنند. طبق روایاتی از امیرالمؤمنین (ع) مسئولان از افراط‌وتفریط باید پرهیزکرده و در کنار آن سایه عدالت خود را بگسترانند.

امام جمعه قم با انتقاد از افراط در عبادت تأکید کرد: انسان باید در زندگی خود روشی در عبادت انتخاب کند که همیشه بتواند آن را انجام بدهد و طوری نشود که انجام یک کار عبادی فرد را از دیگر مسئولیت‌های اجتماعی بازداشته و یا یک روز آن عمل را انجام داده و توان انجام آن در روز‌های بعدی را نداشته باشد. انسان باید در تمام برخورد‌های خود رعایت عدالت و میانه‌روی را داشته باشد. اگر تمام ابعاد عدالت اجتماعی رعایت شود تمام مردم طعم شیرین عدالت را خواهند چشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار