رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار گفت (ع) در پاسخ به یکی از طلاب در مورد حضور زنان در ورزشگاه گفت: ورود زنان به ورزشگاه اقدام غلطی است و مراجع و علما هم مخالف این اقدام هستند.
کد خبر: ۷۱۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳ 02 February 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین جواد فاضل لنکرانی در دیدار طلاب و اساتید مرکز مطالعات تطبیقی فرق و مذاهب اسلامی مشهد، با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب یکی از منت های خدا بر بشریت بود و باید قدردان آن باشیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از برکات حوزه علمیه است، افزود: در استمرار انقلاب و اینکه که به چهل سالگی خود رسید نصرت الهی را در آن دیدیم و خدارا بر این منت عظیمش بر ملت ایران شکر گذاریم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه وظیفه ما است تا در سربلندی و موفقیت انقلاب هر آنچه در توان داریم به کار بگیریم، بیان کرد: دولتمردان و مسئولین در این انقلاب یک وظیفه‌ای دارند و ما حوزویان و طلبه ها هم وظیفه‌ای را برعهده داریم.

فاضل لنکرانی تصریح کرد: یکی از تأسف‌هایی که می‌خوریم این است که عمر ما برای شناخت دین که هیچ برای شناخت شعبه ای از دین هم مثل کلام، فقه و تفسیر کافی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به یکی از طلاب در مورد حضور زنان در ورزشگاه بیان کرد: ورود زنان به ورزشگاه اقدام غلطی است و مراجع و علما هم مخالف این اقدام هستند.

وی ادامه داد: مخالف حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هستیم و معتقدیم حضور زنان در ورزشگاه به مصلحت آنان نیست چرا که هیجاناتی که درآنجا وجود دارد امنیت زنان را در مخاطره می اندازد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) عنوان کرد: فضای رسانه ای توسط برخی افراد خراب شده است و علم راهم سیاسی بازی می‌کنند، نظریه علمی وجود دارد که درست یا باطل است و نباید سیاسی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام بیان کرد: آیات جهاد در قرآن از برخی فروع دین بیشتر است که نشان دهنده اهمیت جهاد است.

وی با اشاره به شبهه افکنی فرقه های منحرف درباره ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه داد: باید روی مباحث درباره امام زمان (عج) کار اصولی شود، برخی افراد روایات جعلی درباره امام زمان (عج) را ترویج می کنند تا ذهن مردم را تخریب کنند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار افزود: متاسفانه برخی افراد در موضوع مهدویت روایات جعلی زیادی وارد دین کردند که این اقدام نه تنها دفاع از امام زمان (عج) نیست بلکه تخریب دین است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت طلاب در زمینه ترویج معارف دینی بیان کرد: هرچه در اصول کار شود بازکم است، اگر یک لحظه برای دفاع از دین فعالیت شود اجر عظیمی دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار