معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: ۳۸۶ پروژه همزمان با ایام‌الله دهه فجر با اعتباری بالغ‌ بر ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در قم افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۷۱۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 01 February 2019

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به افتتاح پروژه‌ها در دهه فجر اظهار داشت: 386 پروژه همزمان با ایام‌الله دهه فجر با اعتباری بالغ‌بر 8 هزار و 100 میلیارد ریال در قم افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه افتتاح این طرح‌ها منجر به اشتغال 1523 نفر می‌شود، ابراز کرد: این طرح‌ها شامل پروژه‌های زیربنایی، کشاورزی، محیط‌زیست، فرهنگی، ورزشی، روستایی و غیره می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اینکه 172 پروژه مربوط به عمرانی و زیربنایی است، تصریح کرد: احداث پل ونارچ، افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی شهاب، افتتاح طرح آبیاری نوین دشت طغرود، احداث چهار جایگاه سوخت، گازرسانی به روستاها و 147 پروژه شهرداری قم ازجمله این پروژه‌ها خواهد بود.

معاون امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه 92 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 452 میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های اقتصادی است، عنوان کرد: این پروژه‌ها سبب تثبیت چهار هزار شغل و ایجاد 400 شغل جدید در استان شده است که در این زمینه 40 پروژه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

مهرداد غضنفری با بیان اینکه تدوین سند اشتغال استان از اقدامات مهم به شمار می‌رود، افزود: بانک‌ها تا یک سال قبل زیاد مایل به استفاده از منابع خود در استان نبودند که در یک سال گذشته بیش از 1000 میلیارد تومان از منابع بانکی برای رونق اقتصادی در استان هزینه شده است.
وی یکی از مشکلات اقتصادی استان را تملک واحدهای صنعتی بدهکار به بانک‌ها برشمرد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی که انجام‌شده تا پایان سال 98 هر آنچه از واحدهای صنعتی که در تملکات بانک‌ها بود به چرخه تولید بازگردند.

معاون امور اقتصادی استانداری قم چشم‌انداز اشتغال استان را ایجاد 14 هزار شغل با مشارکت بخش خصوصی ذکر کرد و یادآور شد: در تأمین برق از انرژی خورشیدی اقدامات مهمی در دست‌ کار بوده که در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار