رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم از تقویت ظرفیت‌های گردشگری قم برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی خانوارهای قمی خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۹ 21 January 2019

به گزارش تابناک قم، حسن مالکی نژاد با اشاره به سیاست شورای شهر قم در زمینه سرمایه‌گذاری اظهار داشت: در هر دوره‌ای هر فردی روی مسئله‌ای سرمایه‌گذاری می‌کند که یکی از مسائل جامعه است در حال حاضر شورای شهر قم تعدادی از سیاست‌های گذشته را دنبال می‌کنند و با توجه به مسائل روز، یکسری نیازهای روز را هم پیگیری می‌کنند.

وی افزود: جشنواره سفره ایرانی یکی از کارهایی بود که با توجه به نیازهای روز جامعه با توجه به اینکه افراد، ظرفیت‌های خود را بیشتر بشناسند و در جامعه بسنجند و بدانند چه مقدار ظرفیت دارند، برگزار شد و همچنین از دیگر اهداف این جشنواره، میزان استقبال و تقاضای مردم بود.

عضو شورای شهر قم با اشاره به ظرفیت برگزاری جشنواره‌های مردمی در ایجاد درآمد پایدار بر خانواده‌های قمی اضافه کرد: مردم ظرفیت‌هایی دارند و از میزان اشتیاق جامعه نسبت به ظرفیت خودشان مطلع نیستند، که این جشنواره برای این بود که از میزان نیاز جامعه به این ظرفیت‌ها اطلاع پیدا کنند،که می‌تواند برای درآمد پایدار خانواده‌ها، ثمرات فراوانی داشته باشد.

مالکی نژاد تصریح کرد: اشتغال که امروز معضل جامعه ما است، به‌واسطه این قبیل جشنواره‌ها مانند سفره ایرانی می‌توان گوشه‌ای از مشکلات مالی و بیکاری شهروندان را برطرف کرد. ضمن اینکه در این دوره، حتی برای خود مردم این میزان استقبال از غذای ایرانی قابل‌باور نبود و ما معتقدیم اگر به‌طور ماهیانه چنین جشنواره‌هایی در نقاط مختلف شهر برگزار شود، همین افراد مصمم‌تر می‌شوند تا کار بهتری ارائه کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم با اشاره به مهم‌ترین مشکل شهر قم در توسعه صنعت غذا ابراز کرد: مردم به‌طور ماهیانه از این غذاها استفاده می‌کنند که سبب پرهیز از غذاهای فست فودی که آثار زیان‌بار دارند، می‌شود و سلامت جامعه را به دنبال دارد. اما یکی از مشکلات غذاهای سنتی این است که به‌خوبی شناخته‌شده نیستند و به‌واسطه این نمایشگاه‌ها، بیشتر شناخته می‌شوند.

وی با بیان برخی از نتایج برگزاری جشنواره‌های مردمی به‌ویژه در صنعت غذا تصریح کرد: این بسترسازی برای ایجاد ارتباط دوسویه برای مردم که منجر به اشتغال گردد، به درآمد خانواده کمک می‌کند و همان‌طور که می‌دانید، اشتغال خانوادگی از دیدگاه اقتصادی و جامعه‌شناسی، دارای فواید بیشتری از دیگر انواع اشتغال است. پس یک کار چندوجهی است که اهداف و دستاوردهای مختلفی در پی دارد.

وی ادامه داد: از حمله کارهای شورای شهر زیرساختی است یعنی به این معنا که ما زیرساخت‌های فرهنگی را فراهم می‌کنیم، به‌طور مثال، زمانی که ما یک سالن ورزشی را آماده می‌کنیم، زمینه اشتغال تعدادی مربی فراهم می‌شود، همچنین زمینه ورزش و سلامتی بیشتر جامعه فراهم می‌شود که به‌تبع آن، در رفتار و کردار مردم هم اثر خواهد داشت و این ما را به سمتی می‌برد که جامعه در نقطه مطلوب باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم گفت: بخشی از آموزش‌ها در فرهنگسراها انجام می‌شود و برنامه ما این است که در کنار مجموعه‌های ورزشی که ساخته می‌شود، مجموعه‌های فرهنگی هم در همان محیط در نظر گرفته شود که نیاز نباشد از نو مجموعه‌ای ساخته شود.

عضو شورای شهر قم با اشاره به عملکرد فرهنگسراهای قم اضافه کرد: البته وسعت و شرایط آموزشی در هر منطقه متفاوت است و ظرفیت‌ها هم یکسان دیده نمی‌شود، فرهنگسرای کوکب در منطقه چهاریک سری آموزش نیاز دارد و منطقه نیروگاه یکسری آموزش دیگر که باز این هر دو، با نیازهای شهرک قائم، متفاوت است. ما در کمیسیون فرهنگی شورای شهر، در مرحله برنامه‌ریزی و بحث برای این موضوعات هستیم،که امیدواریم به‌زودی نهایی شود.

مالکی نژاد ادامه داد: از اینکه بتوانیم با برنامه‌های مختلف، به اشتغال شهر قم کمک کنیم، استقبال می‌کنیم، اما وظیفه کمیسیون فرهنگی، فرهنگ‌سازی است و جشنواره سفره ایرانی، یکی از آن‌ها بود. اما در نهایت، دستگاه‌های دیگری هم که مسئولیت دارند، باید مسئولیت خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد و نقش خوبی هم داشتند، اما ما نقاط گردشگری را جدی پیگیری می‌کنیم و در نقاط گردشگری که باید برای مردم شناخته شود و خود آن نقاط گردشگری با بحث اشتغال، ارتباط جدی دارد، زمینه‌های خوبی فراهم خواهد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم ظرفیت‌های گردشگری قم را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بسیاری از شهروندان وجود دیرگچین که در قم وجود دارد، اطلاع ندارند و یا دریاچه نمک، فضای خوبی برای گردشگری و اشتغال است که به گفته پزشکان، برای سلامت جامعه به لحاظ درمانی، تأثیر دارد و شخصاً دنبال احیای این دریاچه هستم که البته نیاز به کمک دیگر دستگاه‌ها دارد.

وی ادامه داد: در شهر قم ظرفیت‌های فراوانی برای اشتغال پایدار و به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی داریم که مغفول مانده است، به‌طور مثال کوه حضرت خضر نبی(ع)، جنبه معنوی و مقبره شهدای گمنام را دارد و صعود به قله آن‌هم که برای همه اقشار امکان‌پذیر است و مسیر آن‌هم توسط شهرداری قم در حال بهسازی است، سلامت شهروندان را تضمین می‌کند ضمن آنکه حضور اعضای خانواده و یا گروه‌های دوستی در کنار هم، به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار