معاون استاندار قم گفت: احداث نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.
کد خبر: ۷۰۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶ 21 January 2019

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مبحث احداث نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.

وی با انتقاد از وضعیت بلاتکلیف طرح توسعه 66 هکتاری شهرک‌های صنعتی در رابطه با طرح‌های غیر کشاورزی گفت: دستگاه‌های استانی فقط یک هفته فرصت دارند که این طرح را از بلاتکلیفی خارج کرده و تصمیم‌گیری نهایی برای سرمایه‌گذاری در آن را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به اعتبارات استانی لازم از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهت انتقال پساب از تصفیه‌خانه جامع قم به شهرک صنعتی شکوهیه تأکید کرد: تعرفه‌های در نظر دیده‌شده باید از زمان ابلاغ محاسبه شود در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

غضنفری با تأکید بر محاسبه میزان مصرف آب واحدهای تولیدی و اصلاح افزایش ظرفیت واحدهای گردشگری ابراز کرد: واحدهایی گردشگری می‌توانند میانگینی از ماه‌های کم‌مصرف و پرمصرف خود ارائه داده و تعرفه بهای خدمات آن‌ها بر اساس آن محاسبه شود.

وی مشکل کسری 167 مگاوات برق شهرک صنعتی شکوهیه و روند احداث پست برق 230-63-20 کیلووات شهرک صنعتی شکوهیه را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در کوتاه‌مدت امکانی برای تأمین نیاز کامل برق وجود نداشته و چاره‌ای جز استفاده و اجرای برنامه‌های صرفه جویانه به‌ویژه در سال 98 نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به اتصال شهرک صنعتی شکوهیه به شبکه ریلی و راه‌آهن کشور تأکید کرد: پروژه‌های که نیاز به اعتبارات ملی دارد در نشست روزهای آینده مسئولان اقتصادی استان دنبال و بررسی می‌شوند.

غضنفری با هشدار به سخت‌گیری‌های بانکی در پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: با هرگونه برنامه سخت‌گیرانه جدید بانکی در استان به‌شدت برخورد می‌شود، رئیس‌جمهور دستورات مستقیمی برای برخورد با سخت‌گیری بانک‌ها و بدنه اجرایی دولت به استاندار داده و با هرگونه تضادی در بدنه اجرایی دولت در مسیر توسعه و اشتغال زین بعد شدت برخورد می‌شود.

وی با اشاره به منابع عظیم بانک‌های قم تأکید کرد: منابع مالی بانک‌ها مختص استان بوده و مصارف آن نیز باید در استان قم مصرف شود، سال گذشته بیش از 60 درصد از پیش‌بینی‌های سند اشتغال تحقق پیداکرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ادامه داد: از نظر منابع مالی بانک‌های استان قم هیچ‌گونه مشکلی ندارند، عملکرد بانک‌های خصوصی قم در مسئله تولید و اشتغال به‌هیچ‌وجه مطلوب نیست.

غضنفری با اشاره به عملکرد ضعیف بانک‌های قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید تصریح کرد: وضع پرداخت تسهیلات رونق تولید امسال به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نبوده است، در مسئله پرداخت مستقیم نیز مانند رونق تولید عملکرد بانک‌های قم ضعیف است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات پرداخت تسهیلات عدم پیگیری بانک‌ها است، حجم پرداخت مستقیم بانک‌ها بیش از 1000 میلیارد بوده درحالی‌که در مسئله رونق تولید 240 میلیارد پرداخت‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار