واليبال قم با وجود شروع بسيار خوب خود در فصل جاري ليگ دسته اول واليبال باشگاه‌هاي كشور با پاياني غم‌انگيز و دراماتيك از صعود به ليگ برتر بازماند.
کد خبر: ۷۰۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴ 21 January 2019

به گزارش تابناک قم، امسال تمام امید قمی‌های علاقمند به والیبال به ساق دستان والیبالیست‌های تیم افق بود که با درخشش خود در فصل 1397 لیگ دسته اول والیبال مردان باشگاه‌های کشور بعد از 15 سال والیبال قم را به سطح اول رقابت‌های باشگاهی این رشته یعنی لیگ برتر ببرند اما این اتفاق رخ نداد.

پایان تلخ برای افق قم

افق بدون پشتوانه مالی و تنها با امید به حمایت‌های متولی ورزش قم و بلکه نگاه مهربانانه دیگر دستگاه‌ها و مسوولان استان قم وارد کارزار لیگ دسته اول والیبال مردان ایران شد، تیمی که متکی به بازیکنان نخبه بومی بود و البته از چند والیبالیست غیر بومی نیز در ترکیب خود بهره می‌برد اما پایان تلخی داشت.

قعرنشینی افق قم در گروه دوم والیبال ایران

والیبالیست‌های افق قم فصل جاری لیگ دسته اول والیبال مردان باشگاه‌های کشور را بسیار خوب آغاز کردند، تیمی که در یکی از گروه‌های چهار گانه مرحله مقدماتی با تیم‌های شهدای رامسر، شهرداری کرج، ملوان نداجا و مقاومت تهران هم‌گروه بود اما نه تنها صعود نکرد بلکه با چالش سقوط دست به گریبان شد.

کسب دو پیروزی متوالی در هفته‌های اول و دوم مرحله گروهی لیگ امسال در شهرهای قم و تهران مقابل تیم‌های شهرداری کرج و مقاومت تهران و قرار گرفتن در صدر جدول رده‌بندی گروه دوم مقدماتی، بدجور قمی‌ها را نسبت به موفقیت تیم افق در راه صعود به لیگ برتر امیدوار کرد اما این نتایج هرگز دوامی نداشت.

شروع ناکامی‌های افق قم از نیمه راه

افق از سومین مسابقه خود روی نوار باخت قرار گرفت و شکست‌های پشت‌سر هم این تیم شروع شد، شکست‌هایی که نماینده قم را نه تنها از صدر به زیر کشید بلکه این تیم را در مسیر انتهای جدول قرار داد تا قمی‌ها به یکباره از صعود به سقوط برسند و والیبال قم در دومین سال بلاتکلیفی هیأت والیبال استان قم در سراشیبی بزرگی قرار بگیرد.

افق قم بعد از دو پیروزی در شروع لیگ، سه بازی متوالی به تیم‌های ملوان نداجا، شهدای رامسر و شهرداری کرج باخت و سپس یک برد مقابل تیم مقاومت تهران کسب کرد که البته به دلیل رای کمیته انضباطی مبنی بر استفاده از بازیکن غیر مجاز، این بازی نیز سه بر صفر به نفع حریف شد.

قعرنشینی نماینده قم در جدول

باز هم قرار گرفتن روی نوار باخت و شکست‌های متوالی با واگذاری نتیجه در مقابل تیم‌های ملوان نداجا در قم و شهدای رامسر در خانه حریف، موجب شد تا افق قم نه تنها بختی برای صعود نداشته باشد، بلکه با قرار گرفتن در آخرین جایگاه جدول پنج تیمی گروه دوم مقدماتی به کار خود پایان بدهد.

در این گروه تیم شهدای رامسر به عنوان صدرنشین مجوز صعود به مرحله بعد را کسب کرد و تیم‌های ملوان نداجا، مقاومت تهران و شهرداری کرج بالاتر از تیم افق قم قرار دارند، در هر حال آنچه که قطعی شده، ناکامی دیگری برای والیبال قم در سطح اول رقابت‌های باشگاهی ایران است.

دومین سال بلاتکلیفی هیأت والیبال قم

این در حالی است که هیأت والیبال استان قم از دی‌ماه سال گذشته به دنبال پایان دوره چهار ساله ریاست سیدابوالفضل احمدی به شکل سرپرستی اداره می‌شود و اگر چه محمد ایزانلو کارشناس جوان رشته تربیت‌بدنی در اداره کل ورزش و جوانان استان قم این مسوولیت را بر عهده دارد، اما دلیل اینکه فدراسیون والیبال و اداره کل ورزش و جوانان قم چرا در برگزاری مجمع انتخابات این هیأت ورزشی برای مشخص شدن رئیس چهار سال آینده این هیأت تعلل می‌کنند؟ بر همگان پوشیده است.

این در حالی است که ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست هیأت والیبال استان قم انجام شده ولی همچنان زمان برگزاری انتخاب این هیأت ورزشی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و نماینده والیبال قم در این اوضاع به کار خود در مرحله گروهی فصل 1397 لیگ دسته اول والیبال ایران پایان داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار