جمعی از اساتید حوزه علمیه قم در نامه‌ای به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان دیدگاه‌های خود نسبت به پیوستن ایران به FATF عنوان کردند: خناسان و منافقان نخواهد توانست این ننگ و ذلت را بر پیشانی فقهای شیعه بنشاند.
کد خبر: ۷۰۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 16 January 2019

به گزارش تابناک قم، متن این نامه به شرح ذیل است:

«وَلَا تَرْکَنُواْ إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُم مِّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیآءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ» سوره مبارکه هود آیه 113

و به ستمگران تمایل وتکیه نکنید که آتشِ (عذاب) شما را فرا می‏گیرد و(در این صورت) برای شما در برابر خداوند، هیچ دوست و سرپرستی نیست، پس (ازهیچ ناحیه‌‏ای) مورد کمک قرار نخواهید گرفت.

جناب آیت الله شیخ صادق آملی لاریجانی رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

سلام علیکم

با توجه به در دستورکار قرار گرفتن لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم نکات زیر را خدمت جنابعالی معروض می داریم.

تصویب عضویت در کنوانسیون‌های پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم، که خواسته FATF (قید شده در برنامه اقدام مشترک و بیانیه های این نهاد از جمله بیانیه 19 اکتبر 2018) و بیانیه 11 اکتبر 2018 اداره فین سن در وزارت خزانه داری آمریکاست، منجر به اشراف اطلاعاتی اجانب و دشمنان اسلام و مسلمین، برشریان‌ها و مویرگ‌های اقتصادی، مالی و بانکی کشور خواهد شد تا بتوانند تحریم‌های هدفمندتر و موثرتری را بر علیه معیشت مردم، اعمال کنند و از دور زدن تحریم‌ها توسط ایران جلوگیری کنند تا بتوانند با گروگان گرفتن معیشت مردم به خواسته های پلید خود برسند. امری که در تعارض آشکار با نص قرآن و قاعده نفی سلطه می باشد.

تاکیدات FATF بر استقلال کامل واحد اطلاعات مالی کشور (FIU) و اشراف کامل بر آن واحد در بیانیه های مختلف، نشان از عزم دشمن برای دسترسی به اطلاعات مالی و بانکی کشور دارد.

نهاد FATF در آخرین بیانیه خود در خصوص ایران (19 اکتبر 2018) تاکید نموده است که در صورت اجرای کامل برنامه اقدام اجرایی و طبق استانداردهای این نهاد هیچ اقدام مثبتی نداشته، در خصوص ایران صرفا به بررسی مجدد اکتفا خواهد نمود. به عبارتی در صورت اجرای کامل خواسته های این نهاد از جمله تصویب کنوانسیون‌های پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم، تازه موضوع ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد و هیچ امتیاز قطعی برای ایران در نظر گرفته نشده است. بدیهی است چنین معامله ای از نوع معاملات سفهی و باطل می باشد.

در آذرماه سال جاری رژیم غاصب صهیونیستی هم به عنوان 38 امین عضو نهاد FATF پذیرفته شده است. اگر ایران تمام تعهدات استعماری خود را هم انجام دهد هر گونه تصمیمی در خصوص خروج ایران از حالت تعلیق اقدامات متقابل، نیازمند رای اجماعی FATF است. آیا به نظر شما آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و ... به نفع ایران رای خواهند داد؟

جریانی در پی القای بن بست در اقتصاد ایران است لذا عمل به توصیه های FATF از جمله تصویب پالرمو و کنوانسیون TF را اجتناب ناپذیر می دانند. رهبر معظم انقلاب ترویج این تفکر را خیانت می دانند.

ضروریست به این نکته نیز توجه بفرمائید که مارشال بیلینگسلیا معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مقابله با تأمین مالی تروریسم و جرایم مالی TFI یعنی اتاق جنگ اقتصادی دشمن بر علیه ملت ایران، در حال حاضر رئیس سازمان FATF نیز می باشد. این در حالی است که آقای خوان زاراته معاون تروریسم و جرائم مالی خزانه داری امریکا گفته است : «برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کامل FATF در ایران نیاز است». مستحضرید طبق قواعد فقهیه (حرمت اعانه بر ظلم) و (حرمت استعانه بر نفوذ و جاسوسی در جبهه حق) خصوصا در شرایط جنگ اقتصادی قبول چنین معاهداتی به صلاح و مشروع نیست.

گذشته از ادله فوق، بر اساس نظر صریح ولی امر مسلمین در مخالفت با پیوستن به کنوانسیون های ساخته و پرداخته نهاد های به ظاهر بین المللی در جمع نمایندگان مجلس موید به تصریحات سایر مراجع عظام تقلید مبنی بر حرمت پیوستن به کنوانسیون های FATF، هرگونه اعمال نظر بر خلاف نظر ولی فقیه، شرعا جایز نمی باشد، خصوصا آنکه معظم له ذیل عنوان( خلاف مصالح کشور بودن)مخالفت خود را با پیوستن به این کنوانسیون های بین المللی ابراز کرده اند.

برخی از نظرات مراجع معظم تقلید به پیوست محضرتان ارائه می گردد.

جناب آقای آملی لاریجانی؛ تاریخ هزار و دویست ساله ی بعد از غیبت به درستی گواه است که تارک فقهای شیعه مطهر است از داغ ننگ تعهد به قرارداد های استعماری و قبول سلطه کفار و به یقین بعد از این نیز وسوسه خناسان و منافقان نخواهد توانست این ننگ و ذلت را بر پیشانی فقهای شیعه بنشاند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار