آیت‌الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید خواستار اختصاص هفته ای به نام حوزه شد و گفت: در این هفته می توان خدمات گسترده حوزه های علمیه را تبیین و تشریح کرد.
کد خبر: ۷۰۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 16 January 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه ضروری است خدمات حوزه های علمیه برای جامعه تبیین شود، اظهار کرد: باید با تبیین این خدمات بدکاران و بداندیشان که به دنبال تخریب حوزه هستند واقعیت‌ها را بدانند.

وی با اشاره به اینکه تبیین خدمات حوزه ریاکاری نیست، به دیدار اخیر مدیران حوزه های علمیه خواهران اشاره و خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما یک طلبه خواهر نداشتیم ولی امروز 488 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور راه اندازی شده و 62 هزار نفر بانوی طلبه در سطوح مختلف داریم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه 52 هزار بانوی طلبه نیز از حوزه های علمیه خواهران فارغ التحصیل شده اند، تاکید کرد: در جامعه الزهرا نیز 16 هزار نفر بانوی طلبه مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

وی تاکید کرد: تربیت این تعداد بانوی طلبه آشنا به مکتب اسلام، اهل بیت و قرآن کریم خدمتی ارزنده به جامعه است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان پیشنهادی گفت: پیشنهاد می‌کنم که روز یا هفته ای به نام حوزه نامگذاری شود چرا که هفته ای به این نام نداریم تا بتوانیم خدمات و فعالیت ها را به اطلاع عموم مردم برسانیم.

وی با اشاره به تحصیل طلاب بیش از 100 کشور خارجی در ایران تاکید کرد: حوزه خدمات بسیار ارزشمندی داشته است که در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت نمی گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه هر نهادی کاستی دارد و کسی نگفته است که حوزه کاستی ندارد ولی نباید چشم ها را بر روی خدمات گسترده حوزه ها بست، تصریح کرد: صداوسیما مدیون قم و حوزه های علمیه است چرا که از قم و حوزه برخاسته است.

وی تاکید کرد: آنچه که دولت در زمینه ساخت و ساز در اختیار حوزه قرار می دهد با آنچه که مراجع تقلید و خیرین خرج حوزه می کنند قابل قیاس نیست گفت: امیدواریم که در این بخش نیز حوزه به خودکفایی لازم برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ریاکاری در اسلام امری ناپسند به شمار می رود، گفت: یکی از شاخه های ریاکاری عوام فریبی است و برخی شعارهایی سرداده و برای جلب آرا در باغ سبز به مردم نشان می‌دهند. این بلا را دموکراسی غربی سر ما آورده است و باید از اینکه ریاکاری توام با سیاست، اقتصاد و فرهنگ جامعه شود به خداوند پناه برد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار