سرپرست شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به اشتغال مستقیم ۲۰ هزار قمی در صنعت چوب و مبلمان گفت: ۶۰ درصد مبلمان کشور در قم تولید می‌شود.
کد خبر: ۷۰۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ 15 January 2019

به گزارش تابناک قم، جواد علی‌محمدی در همایش صنعت چوب در شهرک صنعتی ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد اظهار داشت: تبدیل‌ شدن قم به‌عنوان پایتخت چوب و مبلمان کشور با تعامل و توجه تمام مسئولان قابل‌دستیابی است.

وی افزود: در سال‌های اخیر معرفی شهر ملایر به‌ عنوان پایتخت منبت‌کاری کشور در رونق و پویایی این صنعت در این شهر تأثیرات غیرقابل‌ انکاری داشته و امید می‌رود با معرفی قم به‌عنوان پایتخت چوب و مبلمان کشور شاهد ارتقای این صنعت در قم باشیم.

سرپرست شهرک‌های صنعتی قم گفت: در استان قم 20 هزار نفر به‌صورت مستقیم و بیش از 100 هزار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم در خدمات و کارگاه‌های مرتبط با صنعت چوب و مبلمان شاغل هستند، 3 هزار و 500 واحد تولید چوب و مبلمان در قم فعال است، بیش از 60 درصد مبلمان کشور در استان قم تولید می‌شود.

علی‌محمدی با بیان برنامه‌های استان برای توسعه شهرک صنعتی ثامن اضافه کرد: این شهرک برای توسعه و ایجاد بستر پویایی صنعت چوب و مبلمان ایجادشده در فاز نخست این شهرک زمینی به مساحت 140هکتار به بهره‌برداری رسیده و بنابر ظرفیت موجود واحدهای کارگاهی در آن مستقرشده‌اند.

وی ادامه داد: در فاز دوم این شهرک صنفی، صنعتی و تخصصی چوب قم طرح توسعه به میزان 60 هکتار در دستور کار قرار گرفته و با ایجاد زیرساخت‌های لازم در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست شهرک‌های صنعتی قم عنوان کرد: با بهره‌برداری از فاز نخست این شهرک درمجموع 168 قرارداد واگذاری زمین و 42 قرارداد واگذاری کارگاه منعقده شده که ازاین‌بین تاکنون 80 قرارداد زمین تولیدی و 40 واحد کارگاهی به بهره‌برداری کامل رسیده است.
علی‌محمدی با اشاره به واحدهای فعال شهرک صنعتی ثامن خاطرنشان کرد: در حال حاضر از 120 واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک صنعتی چوب استان قم 110 واحد فعال است. برای ایجاد مسیر دسترسی این شهرک در سال جاری 10 میلیارد ریال برای زیرسازی آسفالت هزینه شده است.

سرپرست شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به مشکلات زیرساختی شهرک ثامن تصریح کرد: با افتتاح روگذر شهرک ثامن بخش مهمی از مشکل دسترسی این شهرک برطرف شده است، در سال جاری 20 میلیارد ریال برای جدول‌سازی و دیگر امکانات زیرساختی در شهرک ثامن هزینه شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار