جهت مقابله با پیامدهای بارش‌های زمستانی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در امر راهداری زمستانی راههای روستایی استان قم، عنوان کرد: تاکنون 8 راهدارخانه تجهیز شده و بالغ بر 70 نفر عوامل راهدار با بهره مندی از 110 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری آماده مقابله با پیامدهای بارش برف در سطح راه‌های استان قم هستند.
کد خبر: ۷۰۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ 15 January 2019

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل جمالی، در جلسه ستاد مدیریت بحران که در بخشداری سلفچگان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های راهداری استان در بارش های برف اخیر، عنوان کرد: با توجه به تمهیدات به عمل آمده و مدیریت به موقع عوامل و امکانات و همکاری خوب دستگاههای مرتبط، در سطح راههای اصلی استان هیچ گونه انسداد جاده ای به وجود نیامد.

وی افزود: به دلیل موقعیت کریدوری راههای اصلی استان که عامل ارتباطی 17 استان با مرکز کشور هستند، هنگام بارش برف و وقوع یخبندان، تمرکز اصلی عوامل و امکانات راهداری بر جلوگیری از انسداد محورهای شریانی است.

جمالی تصریح کرد: جهت تسریع در گشایش محورهای روستایی در مواقع بارش برف، تمهیداتی به عمل آمده که امیدواریم بخشداری ها در این امر ما را یاری دهند.

وی از آمادگی جهت تهیه و واگذاری مقادیر متنابه (به مقدار لازم) مخلوط ماسه و نمک به بخشداریها خبر داد و گفت: این اداره کل آماده است تا در مواقع پیک بارش برف، تعامل لازم را با بخش خصوصی جهت عملیات برف روبی و نمک پاشی در سطح راه ها داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در ادامه این جلسه تصریح کرد: از جمله تمهیدات لازم که در امر مدیریت تصادفات جاده ای به منظور کاهش تلفات باید به عمل آورد، اطفاء حریق حاصل از برخی تصادفات منجر به آتش سوزی است.

وی افزود: طی سالیان گذشته این اداره کل، نسبت به تجهیز خودروهای امداد جاده ای به کپسول های اطفاء حریق اقدام کرد که امیدواریم جهت شارژ سالیانه آنها نیز تمهیدات لازم انجام شود.

جمالی در پایان بیان کرد: تجهیز تمامی خودروهای امداد و نجات جاده ای به کپسول های اطفاء حریق می تواند تسریع در اطفاء به موقع حریق حاصل از تصادفات را آسان تر کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار