زدودن رنگ خاکستری از چهره شهر
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه جشنواره شهرنگار در بخش‌های المان شهری و نقاشی دیواری در قم فراخوان داده است گفت: هنرمندان تا پنجم بهمن آثار خود را ارسال کنند.
کد خبر: ۷۰۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۵ 15 January 2019

به گزارش تابناک قم، سید محمد موسوی منش در نشست خبری که در شهرداری قم صورت گرفت، با اشاره به تصمیم سازمان زیبا سازی شهرداری قم مبنی بر ارتقای شاخص‌های هنری در منظر شهری اظهار کرد: در این راستا لازم است که زیبا سازی فضای شهری صورت بگیرد و منظر شهری مورد ساماندهی قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای ساماندهی بصری شهری توسط سازمان زیباسازی شهرداری قم، برگزاری جشنواره‌ای به منظور تأمین طرح‌های المان‌های شهری در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: دیوارنگاری و نقاشی معابر و بوستان‌ها با موضوع نوروز از جمله سرفصل‌های مطرح در این جشنواره است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به موضوعات مطرح شده برای فراخوان این جشنواره گفت: قم شهر کریمه اهل بیت(ع)، بهار و رستاخیز و تجلی آیات الهی، شاخص‌های فرهنگی و مذهبی شهر قم، ظهور و نیمه شعبان از جمله موضوعات این جشنواره است.

موسوی همچنین ذکر و دعای تحویل سال، استقبال از بهار، حال و هوای نوروز، تولد دوباره طبیعت، آیین‌ها و آداب و رسوم مراسم نوروز، سفره هفت سین، رنگ و جذابیت در شهر، هوای پاک و شهر پاک را نیز از دیگر موضوعات این جشنواره برشمرد.

وی اضافه کرد: موضوعات دیگری مانند شهر دوست داشتنی و آرامش بخش، بازی با نور و رنگ و سایه، ایجاد روحیه نشاط و شادی، سلامت جسمی و روانی و خانواده و همدلی نیز در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اینکه جشنواره شهرنگار برای دومین بار در قم اجرا می‌شود، بیان کرد: جشنواره شهرنگار برای نخستین بار در در ابتدای سال جاری فراخوان داده شد و هزاران اثر از سراسر کشور به دبیرخانه رسید و اکنون نیز فراخوان شهرنگار ۲ داده شده است.

عدم استقبال از فراخوان جشنواره شهرنگار یک

وی با ابراز گلایه مندی از هنرمندان بومی در عدم استقبال از فراخوان جشنواره شهرنگار یک گفت: با وجود اینکه قم از هنرمندان فراوان و شاخصی برخوردار است ولی هنرمندان بومی از آن استقبال مطلوبی را نداشتند.

موسوی منش با تأکید بر اینکه ساماندهی مبلمان شهری از سیاست‌های کلان سازمان زیبا سازی شهرداری قم محسوب می‌شود، بیان کرد: برای انتخاب بهترین آثار در جشنواره شهرنگار ۲ تلاش شد از هنرمندان برتر کشوردر زمینه هیئت داوری بهره گرفته شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم همچنین با اشاره به اولویت‌های این سازمان در اجرای المان‌های شهری تصریح کرد: اجرای المان‌ها توسط خود هنرمندان طراح از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است و به دنبال این هستیم که ساخت المان با تأیید هنرمندی که به طراحی آن المان اهتمام داشته انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در نقاشی‌های دیوارهای شهری به دنبال زدودن رنگ خاکستری از چهره شهر و ایجاد حال و هوای نوروز در سطح شهر هستیم گفت: طرح‌های منتخب طرح‌های منتخب تا ۲۵ اسفندماه رونمایی شده و بستر شهر برای استقبال از نوروز آماده می‌شود.

موسوی منش با اشاره به آخرین مهلت برای شرکت در این جشنواره، عنوان کرد: علاقه‌مندان تا پنجم بهمن‌ماه امسال فرصت دارند، آثار خود را به سازمان زیباسازی شهرداری قم ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت http://zibasazi.qom.ir مراجعه کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار