در هفتادوهفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم طرح احداث سطوح سبز برای افزایش سرانه‌های سبز ساختمان‌های شهر و مصرف بهینه آب به تصویب رسید.
کد خبر: ۷۰۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۵ 15 January 2019

به گزارش تابناک قم، هفتادوهفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به مشکلات پیش روی ادامه و تکمیل بلوار شهید روحانی تأکید کرد: برای ادامه طرح شهید روحانی برخی مشکلات حقوقی در انتقال پلاک وجود دارد، تکمیل فاز سوم این محور به‌صورت جدی دنبال می‌شود و لازم است تا آزادسازی پلاک‌های مجاور باقدرت کافی دنبال شود.

حسین اسلامی با بیان توافقنامه بین شهرداری و نظام‌مهندسی قم ابراز کرد: طبق این توافقنامه باید از دفاتر نظام‌مهندسی عوارض دریافت شود اما این مسئله در کمیته انطباق فرمانداری به دلیل مغایرت آن با ماده 18 تعرفه عوارض رد شده است.

سخنگوی شورای شهر قم گفت: تعرفه سال 91 و ماده 18 تعرفه عوارض مربوط به‌حق النظاره دفاتر بوده و هیچ ارتباطی با دفاتر نظام‌مهندسی ندارد، رد این مصوبه در کمیته انطباق فرمانداری نشانه کاملی از بی‌دقتی فرمانداری نسبت به آخرین مصوبات قانونی است.

وی با اشاره به سرنوشت نهایی تعرفه عوارض دفاتر نظام‌مهندسی قم تأکید کرد: شورای اداری عدالت بعد از بررسی مجدد به نفع شهرداری رأی صادر کرده و برای تصویب نهایی این مصوبه شورای شهر باید نسبت به مصوبه سابق خود اصرار داشته و بار دیگر این لایحه را به فرمانداری ارسال کند.

طرح احداث سطوح سبز در قم اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم نیز در این جلسه، در ادامه این جلسه، با اشاره به آئین‌نامه اجرایی طرح احداث سطوح سبز در ساختمان‌ها و بهینه‌سازی مصارف آب در شهر قم عنوان کرد: در این آئین‌نامه جزئیات مالی و تشویقات مالی به‌صورت سالانه توسط شورای شهر قم تعریف‌شده و در آن پیوست‌های فرهنگی دیده خواهد شد.

سید مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به تعرفه بهای خدمات سال 98 سازمان زیباسازی شهرداری قم تأکید کرد: جز در هشت مورد مابقی موارد تعرفه بهای خدمات سال 98 این سازمان ثابت بوده و تغییری نخواهد کرد.

عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه با اشاره به توافقنامه بین شهرداری و نظام‌مهندسی درباره تعرفه دفاتر نظام‌مهندسی تأکید کرد: تصمیم و توافقنامه‌ای که بین رئیس نظام‌مهندسی قم و شهرداری منعقد می‌شود تصمیم تمام مهندسین قم محسوب شده و رد آن توسط فرمانداری تعجب‌برانگیز است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد آتش‌زر با تأکید بر تعرفه بهای خدمات سال 98 سازمان زیباسازی شهرداری قم تصریح کرد: هر تعرفه‌ای که در شورای شهر تصویب می‌شود باید در کمیسیون تلفیق مطرح‌شده و تمام اعضا در جزئیات آن قرار بگیرند.

تعاملات شهرداری و نظام پرستاری قم بیشتر می‌شود

عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه، با اشاره به توافقنامه بین شهرداری و نظام‌مهندسی درباره تعرفه دفاتر نظام‌مهندسی عنوان کرد: شهرداری قم در این مصوبه امتیازات بیشتری به نظام‌مهندسی اختصاص داده و ممنوع‌الخروجی بسیاری از مهندسین را از این طریق برطرف کرده است.

زین‌العابدین قراچورلو با اشاره به تعرفه بهای خدمات سال 98 سازمان زیباسازی شهرداری قم عنوان کرد: درزمینهٔ تبلیغات بدنه خودرو نباید هزینه‌های مجددی به شهرداری و شهروندان تحمیل شود، مباحث تعرفه‌ای یکی از بسترهای اصلی درآمدزایی شهرداری‌ها بوده اما باید رغبت مردمی نیز برای وصول آن‌ها ایجاد شود.

نایب‌رئیس نظام پرستاری قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به مهم‌ترین ویژگی جامعه پرستاری استان اضافه کرد: خدمت گذاری خالصانه و صادقانه به مردم مهم‌ترین ویژگی جامعه پرستاری استان قم است.

رضا جعفری با بیان برخی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های جامعه پرستاری استان قم عنوان کرد: کادر درمانی قم به‌ویژه پرستاران با مشکلات کاری و اقتصادی روبه‌رو هستند. نظام پزشکی قم به‌ویژه جامعه پرستاری در مسئله پیشگیری آمادگی هرگونه همکاری و تعاملی برای بهبود وضعیت درمان و بهداشت شهروندان با شورای شهر را دارد.

گفتنی است در بخشی از این جلسه، از جمعی از پرستاران مراکز درمانی شهر قم و از جانباز سرافراز زنجانی و همسر محترم ایشان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار