معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: تدوین طرح جامع مسافر که در مراحل پایانی قرار دارد بر اساس افق ۱۵ ساله حمل و نقل در شهر قم، انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۰۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰ 14 January 2019

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان با اشاره به اینکه طراحی صحیح خطوط راهنمایی و رانندگی نقش ویژه‌ای در مسئله ترافیک شهری دارد، اظهار کرد: شهر قم از نظر خطوط راهنمایی و رانندگی ضعف بسیاری دارد که برای برطرف کردن این ضعف باید خط کشی‌ها بر اساس طرح و الگو و ضوابط راهنمایی و رانندگی باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهر قم، یک شهر زائر پذیر است و باید طرح جامع مسافر برای این شهر تدوین می‌شد، تصریح کرد: تدوین این طرح از سال گذشته آغاز شده و خروجی آن در چند ماه آینده نهایی می‌شود.

تهیه نقشه هوشمند برای شهر قم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه تدوین این طرح براساس افق ۱۵ ساله حمل و نقل در شهر قم، انجام می‌شود، بیان کرد: تهیه نقشه هوشمند برای شهر قم از دیگر اقدامات شهرداری است که تدوین این نقشه با هدف مسیریابی حمل و نقل عمومی و خصوصی در شهر صورت می‌گیرد و برای آن کاربری‌های مختلفی در سطح شهر دیده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش دوربین‌های نظارتی تا ۵ ماه آینده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹۰ دوربین نظارتی در شهر قم فعال هستند که با افزوده شدن ۱۱۰ دوربین نظارتی به ۲۰۰ دوربین افزایش پیدا می‌کنند.

ذاکریان با تأکید بر اینکه تخلفات رانندگی توسط این دوربین‌های نظارتی به ثبت می‌رسند، عنوان کرد: سرعت بالا، عبور از چراغ قرمز، عبور از خطوط ویژه اتوبوس و گردش به راست از جمله تخلف‌هایی است که توسط دوربین‌های نظارتی شهرداری به ثبت می‌رسند.

طرح مطالعاتی حمل بار در قم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از طرح مطالعاتی حمل بار در قم خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح مطالعاتی که در مراحل پایانی قرار دارد برای تدوین یک سند بالا دستی در زمینه حمل بار در شهر قم است.

ذاکریان یادآور شد: این طرح مطالعاتی که برای ۶ تقاطع مهم این شهر در حال انجام است، پس از اجرایی شدن آشفتگی‌های هندسی را در قم به پایان می‌رساند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار