نماینده قم در مجلس:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه سال آینده کشور و مشکلات پرستاری گفت: به طور حتم در این بودجه باید این موضوع را پیگیری نماییم و امیدواریم که بتوانیم وضعیت معیشت پرستاران ساماندهی کنیم.
کد خبر: ۷۰۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳ 12 January 2019

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی روز شنبه در آیین بزرگداشت روز پرستار در تالار شهرداری قم افزود: کار پرستاری کار سختی است و در کنار بیماری که همیشه در درد و رنج است، پرستاران با صبر، حوصله و همتی که دارند، تلاش می کنند و با مهربانی در راستای خدمات رسانی به مردم گام بر می دارند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پرستاری یک شغل نیست، بلکه یک حرفه ای است که پرستاران در راستای کمک به همنوع فعالیت می کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در این آیین گفت: پرستاران در غم بیماران غمگین و در نجات جان آنها تلاش می کنند و ایام تعطیل و غیرتعطیل کار آنها تعطیلی ندارد و در همه ایام سال در کنار مردم هستند.

سید محمدرضا هاشمی تصریح کرد: متاسفانه گاهی جایگاه پرستاران و همچنین حق و حقوق آنها متزلزل می شود که باید در این راستا تلاش کرد و اجازه نداد تا مشکلاتی برای آنها به وجود آید.

همچنین رئیس کل نظام پرستاری کشور در این آیین گفت: اگر کشور قرار است به سمت سلامتی پیش برود، باید به عرصه های پیش ارتقاء سلامت، پیشگری، آموزش مردم، تزریق سواد سلامت، تشکیل گروه های مدنی و غیره در جامعه روی آوریم تا بتوانیم سبک زندگی مردم را تغییر دهیم و حجم حضور مردم در مراکز درمانی را کم کنیم.

اصغر دالوندی با اشاره به زحمات پرستاران گفت: پزشکان در کنار پرستاران زحمت می کشند و باید به وضعیت معیشتی پرستاران نیز توجه شود تا پرستار مجبور نباشد به صورت سه شیفت کار کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: باید در راستای اصلاح بودجه و حق جامعه پرستاری فراتر از تحقق تعرفه گذاری رفتار شود و ما همواره به دنبال حفظ جایگاه پرستاران هستیم و یک صدا در راستای رفع مشکلات می کوشیم.

ابوالفضل ایرانی خواه افزود: به طور حتم اگر همت و اقدام پر برکت پرستاران نباشد، اقدام های پزشکان هم به سرانجام نمی رسد و تیم پزشک و پرستار در کنار هم می توانند موضوع ها را به نتیجه برساند.

در پایان این آیین که توسط نظام پرستاری قم برگزار شد، از پرستاران نمونه استان با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار