انتقاد امام جمعه قم از وضعیت حجاب در خیابان های این شهر
باید منویات رهبر انقلاب در نوزدهم دی ماه در تمام مجالس و محافل مطرح شود، متأسفانه این روزها شرایطی در خیابان‌های قم وجود دارد که متدینین از این شرایط رنج می‌برند، علاوه بر عفت و حجاب بازار ما تمام بخش های ما باید متناسب با انقلاب رفتار کنند.
کد خبر: ۷۰۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹ 12 January 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه در نظام اسلامی مدیر نباید تبعیض بین خواص خودش با دیگر افراد قائل باشد، گفت: همچنین یک مدیر در نظام اسلامی نمی‌تواند بین اقوام و ملیت‌ها تبعیض قائل شود.

وی با بیان اینکه مدیر در نظام اسلامی همه آحاد جامعه را به یک شکل می‌بیند، خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته که دم از تمدن می‌زنند و همین آمریکا که گوش فلک را کرده کرده و همه را به رعایت حقوق بشر فرا می‌خواند ببینید سیاه پوستان از چه حقوقی برخوردارند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مدیر در جامعه اسلامی نباید خود را از دیگر افراد جدا بداند، بیان کرد: اگر این دیدگاه در جامعه اسلامی عملی شود جامعه به مدینه فاضله تبدیل می‌شود چرا که این شیوه بین مردم و مسؤولان دوستی ایجاد می‌کند.

وی با تبریک میلاد حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) تحت اشراف و تربیت نبی مکرم اسلام، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) رشد کرد و چنین انسانی مشخص است که به چه جایگاهی خواهد رسید. ایشان در زهد، عدالت، فضیلت و شجاعت شبیه‌ترین انسان‌ها به علی(ع) بود.

حسینی بوشهری با بیان اینکه ایشان برای امروز جامعه و برای بانوان الگوی عفاف و حجاب است، اضافه کرد: آنهایی که دم از اهل بیت(ع) می‌زنند حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند.

وی با تبریک این روز به پرستاران گفت: پرستاران باید همه ویژگی‌های این شخصیت بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه قم با گرامیداشت یاد شهدای فداییان اسلام خاطرنشان کرد: این شهدا در فضای طاغوت زده از خودگذشتگی نشان داده و تا پای جان در مسیر حاکمیت دین ایستادند.

وی با اشاره به دیدار هزاران نفر از مردم قم با رهبر معظم انقلاب به مناسبت یوم الله 19 دی اظهار کرد: باید فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار بارها بازگو شود.

حسینی بوشهری با بیان اینکه مقام معظم رهبری قم و قیام 19 دی را به عنوان نقطه عطف برای انقلاب اسلامی معرفی کردند، یادآور شد: ایشان فرمودند انگیزه‌هایی وجود دارد که می‌خواهند مرکزیت انقلاب را از قم بگیرند.

وی با بیان اینکه متدینین از برخی مسائل در شهر قم رنج می برند تاکید کرد: مبادا عده ای بخواهند برای قم نقشه کشیده و روحیه انقلابی و دینی را از قم بزدایند.

امام جمعه قم تاکید کرد: باید منویات رهبر انقلاب در نوزدهم دی ماه در تمام مجالس و محافل مطرح شود، متأسفانه این روزها شرایطی در خیابان‌های قم وجود دارد که متدینین از این شرایط رنج می‌برند، علاوه بر عفت و حجاب بازار ما تمام بخش های ما باید متناسب با انقلاب رفتار کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 40 سال از 19 دی گذشته و باید همچنان در این سنگر بمانیم گفت: دشمن روی معیشت مردم تمرکز کرده و می خواهد نارضایتی ایجاد کرده و مردم را در برابر نظام قرار دهد به همین دلیل مردم باید مراقب و مواظب باشند.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مسؤولان باید قدر نعمت مسؤولیت در نظام اسلامی را بدانند و به لوازم این مسؤولیت پایبند باشند، افزود: مراقبت از حرف و رفتار، دوری کردن از گرایش‌های اشرافی، پرهیز از اسراف و همچنین دوری از اقداماتی که بوی طاغوت می دهد از مسائلی است که باید مسؤولان مورد توجه قرار داده و شجاعت و عقلانیت را مد نظر قرار داده و از نهیب دشمن نترسند.

وی با تاکید بر اینکه 22 بهمن نقطه شروعی دیگر برای پاسداری از انقلاب است یادآور شد: اینها خواب دیدند که اجازه نمی‌دهند انقلاب به 40 سالگی برسد؛ حضور دشمن شکن شما مردم در صحنه پاسخی قاطع به توطئه‌های دشمنان است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه رهبری فرمودند به وعده‌ها، قول و امضای دشمن نمی‌توان اعتماد کرد گفت: در عمل دیدیم که سخنان ایشان واقعیت پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند ملت ایران در زمینه تحریم‌ها شکستی به دشمنان نظام وارد می‌کنند که در تاریخ بی سابقه خواهد بود، گفت: استقلال، خودباوری واعتماد به نفس، آزادی، مردم سالاری دینی و محرومیت زدایی ره آورد انقلاب است در حالی که دشمن نمی خواهد اجازه دهد که این انقلاب نقش الگویی برای جهان ایفا کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار