معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش‌وپرورش استان قم گفت: اداره فرهنگی هنری معاونت پرورشی و فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، اقدام به برگزاری مسابقه کتاب خوانی کرده است.
کد خبر: ۷۰۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹ 09 January 2019

به گزارش تابناک قم، ناصر حمزه ای در این رابطه گفت: کتاب و کتابخوانی سنگ بنای توسعه هرجامعه ای است و جامعه ای رو به توسعه و پیشرفت است که اهل مطالعه باشد، در همین راستا معاونت پرورشی و فرهنگی استان قم به برگزاری اولین مرحله مسابقه کتاب خوانی با عنوان « جشنواره دانایی توانایی » در سطح مدارس استان، اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رشد کمی و کیفی آن در سطح مدارس استان، تصریح کرد: اداره فرهنگی هنری معاونت پرورشی و فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، مطابق منویات و بیانات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین اقدام به برگزاری مسابقه کتاب خوانی در چهار فرایند آموزشگاه، ناحیه / منطقه، استان و کشوری کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش‌وپرورش استان قم یادآور شد: برای مرحله اول این مسابقه چهار کتاب گلدان خالی (دوره اول ابتدایی)، قصه ی طوطی خانم و آقای بازرگان (دوره دوم ابتدایی)، ضحاک (متوسطه اول) و رفاقت به سبک تانک (متوسطه دوم) در نظر گرفته شده است.

حمزه‌ای ادامه داد: نتایج و ثمرات این کتاب خوانی « پرورش سرمایه انسانی » است، معتقدیم کتاب باید ارزش تربیتی و پرورشی داشته باشد و این نوعی آموزش هم برای فرد و هم برای یک جامعه نیز نوعی سرمایه گذاری سودآور محسوب می‌شود.

وی در پایان اظهارکرد: این مسابقه در تاریخ 3 بهمن ماه 1397 در سراسر مدارس در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، امید است مدیران، مربیان و معلمان با اهتمام به این مساله در گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی مثمر ثمر واقع شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار