توضیح آموزش و پرورش قم درباره فیلم منتشرشده در فضای مجازی‌
روز گذشته در فضای مجازی فیلمی منتشر شد که در آن یک خودروی شخصی در حال حرکت نمایش داده شده که تعدادی کودک روی لبه پنجره ها و کاپوت و صندوق آن نشسته اند، و در فیلم گفته می شود که این خودرو در بلوار پیامبر اعظم قم در حال حرکت است.
کد خبر: ۷۰۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱ 09 January 2019

به گزارش تابناک قم، روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم در پاسخ به انتشار فیلمی در فضای مجازی در تاریخ ۱۹ دی ماه ۹۷با تیتر ((سرویس مدرسه خطرناک در قم)) آورده است: اینگونه سرویس های دانش آموزی بدون مجوز، به هیچ عنوان اختصاص به شرکت های طرف قرارداد با آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی ندارند و هماهنگی انتقال دانش اموزان در اینگونه سرویس ها بر عهده خود اولیای محترم و خارج از نظارت مدرسه و سازمان تاکسیرانیاست.

از این رو آموزش و پرورش به اولیای محترم توصیه و تاکید می‌کند ضمن هماهنگی با مدیران محترم واحدهای آموزشی و درخواست سرویس های معتبر و دارای اطمینان، هم به لحاظ نیروی انسانی و هم به لحاظ مسایل فنی جهت انتقال دانش آموزان، از شرکت‌های دارای مجوز تحت نظارت سازمان تاکسیرانی قم استفاده کنند، که بخشنامه آن نیز به مدارس ارسال شده است.

یاد اور می‌شود آموزش و پرورش استان قم در قبال سرویس های آزاد که توسط خود خانواده‌های محترم برای ایاب و ذهاب دانش آموزان تعبیه شده است هیچ مسیولیتی ندارد اما به لحاظ احترام به هم استانی‌های عزیز و وظیفه اخلاقی و انسانی، نسبت به حفظ امنیت عزیزان دانش اموز توصیه های نظارتی را به مدیران محترم واحد اموزشی داده وهمچنان نیز خواهد داشت‌.

پر واضح است آموزش و پرورش استان درصورت مشاهده و یا دریافت اخباری مبنی بر تخلفات سرویس ها به هر طریق ممکن اقدامات پیشگیرانه و سرعتی خود را انجام داده و با ارتباط با پلیس محترم راهور قم، خواستار برخورد جدی و قاطع با متخلفین سرویس‌ها خواهد بود که البته پلیس راهور استان نیز مجدانه برخوردهای قانونی را اعمال خواهد کرد.

انتظار میرود اولیای عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی رانندگان سرویس های مدارس، آن را به پلیس راهور استان گزارش کرده تا این عزیزان جهت نظارت دقیق درسریعترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

البته نمایش این فیلم با عنایت به انچه که مشهود است از جمله نداشتن لباس فرم و ملزومات دانش اموزی وناخوانی پلاک، ثابت کننده وجود دانش اموز مدرسه در قم نیست، مضاف بر اینکه ممکن است عده ای از یک خانواده یا چند خانواده در زمان تعطیلات به این اقدام خطرناک دست زده باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار