علی باقری در مسجد جامع قم:
معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در ایران اسلامی پای رشد و توسعه دانشگاه‌ها ایستاده‌اند، گفت: متدینین به دنبال عمق بخشیدن به دانشگاه‌ها و رشد و گسترش این مجموعه‌های علمی هستند در حالی‌که برخی از غرب‌گراها از رشد و توسعه علمی کشور هم جلوگیری می‌کنند.
کد خبر: ۷۰۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۱ 09 January 2019

به گزارش تابناک قم، علی باقری در نشست بصیرتی که به همت پایگاه شهدای مسجد جامع قم با حضور پرشور مردم در این مسجد برگزار شد، با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب نیز برخی به دنبال ایجاد اختلاف میان دین و سیاست بودند، اظهار کرد: همانطور که در آن دوران افرادی تلاش می‌کردند که سیاست را بدون دین دنبال کنند، اکنون نیز دنبال‌کنندگان آن‌ها به دنبال دوری دین از عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی هستند.

وی اضافه کرد: برخی افراد ناآگاه می‌گویند ما نباید برای رسیدن به اهداف سیاسی خود در عرصه اقتصادی هزینه کنیم، این افراد نمی‌دانند که ریشه و مبنای دشمنی با استکبار سیاسی نیست بلکه دینی است و دین ما از سیاست جدا نیست.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی نیازمند نیروی انسانی متخصص و فناوری است، عنوان کرد: برخی مدعی هستند که در داخل کشور از نظر کیفی و کمی سرمایه، فناوری و نیروی متخصص مورد نیاز را نداریم به همین علت باید به دنبال عمل به دستورات خارجی‌ها باشیم تا بتوانیم از داشته‌های آن‌ها استفاده کنیم.

وی به دیدگاه برخی سیاسیون در مورد ناکارآمدی دین در حاکمیت جامعه اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی با تکیه بر آرمان‌های دینی خود توانسته در عرصه موشکی و هسته‌ای در گروه کشورهای برتر دنیا قرار گیرد و تلاش دشمن برای تضعیف قدرت موشکی و هسته‌ای ایران به خوبی توانمندی‌های این کشور را به اثبات می‌رساند.

باقری با تاکید بر اینکه متخصصان هسته‌ای کشور برای رسیدن به علم و دانش از خارج مرزها استفاده نکردند، تصریح کرد: خستگی‌ناپذیری، مسؤولیت‌پذیری و داشتن روحیه انقلابی مهم‌ترین ویژگی‌های این افراد است که توانسته موجب موفقیت آن‌ها شود اما این روحیه اکنون در برخی از عرصه‌های کشور مشاهده نمی‌شود.

دعوای جریان‌های متدین و غرب‌گرا بر سر هسته‌ای و موشکی است

وی با اشاره به اینکه دین در هر مقطع و مکانی موجب کارآمدی و پیشرفت می‌شود، مطرح کرد: دعوای جریان‌های متدین و غرب‌گرا بر سر هسته‌ای و موشکی است و دستاوردهای این عرصه‌ها نیز با تلاش‌های متدینین به دست آمده و اکنون غرب‌گراها به دنبال اختلال در عرصه‌های هسته‌ای و موشکی هستند و مقابل توسعه قرار گرفته‌اند.

باقری با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در ایران اسلامی پای رشد و توسعه دانشگاه‌ها ایستاده‌اند، گفت: متدینین به دنبال عمق بخشیدن به دانشگاه‌ها و رشد و گسترش این مجموعه‌های علمی هستند در حالی‌که برخی از غرب‌گراها از رشد و توسعه علمی کشور هم جلوگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: قانونی که خلاف عدالت باشد دیگر در حکومت دینی جایگاهی نخواهد داشت، اینکه رئیس جمهور حقوق نجومی را قانونی می‌خواند نشان می‌دهد که ما تعریف درستی از حاکم و قانون دینی در نظام اسلامی نداریم.

وی نبود تقوا در برخی عرصه‌ها را از جمله عوامل پدیدآور مشکلات کشور دانست و یادآور شد: هر چند در عرصه فردی به تقوا توجه مطلوبی شده اما این تقوا در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مورد توجه قرار نگرفته است.

باقری با بیان اینکه ما در مذاکرات به دنبال تثبیت حقوق، برداشته شدن تحریم‌ها و حفظ دستاوردهای هسته‌ای بودیم، مطرح کرد: همانطور که رهبری هم فرمودند عدم توافق بهتر از توافق بد است و ما به این اصل اعتقاد داشتیم اما تیم مذاکره کننده دولت یازدهم اعتقاد داشت که هر توافقی بهتر از عدم توافق است.

مدعیان انقلاب هزینه پایبندی به مبانی دینی را پرداخت کنند

وی با تاکید بر اینکه نسبت به آینده سیاسی کشور امیدوار هستیم، تصریح کرد: جریانی که خود را منتسب به انقلاب می‌داند اشکالاتی مبنایی دارد و تا زمانی که این مشکلات را رفع نکنیم نمی‌توانیم به موفقیت برسیم، ما در برخی از عرصه‌ها به مبانی دینی پایبند نیستیم در حالی‌که اگر هزینه پایبندی به مبانی دینی را پرداخت کنند می‌توانیم موفق باشیم.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای ادامه داد: نظام سلطه بعد از جنگ جهانی دوم برای دنبال کردن منافع خود ساز و کارهای مختلفی از جمله ایجاد سازمان‌های بین‌المللی را پیگیر شدند؛ برخی از کنوانسیون‌ها نیز زمانی تشکیل شده که این کشورها مستکبر به فناوری و دانش جدیدی رسیده‌اند و برای جلوگیری از پیشرفت دیگر کشورها در عرصه‌های مورد نظر خود برخی کنوانسیون‌ها را تشکیل دادند اما با وجود این تلاش‌ها بازهم نتوانسته مقابل پیشرفت نظام اسلامی ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه فشارهای اقتصادی گزینه اصلی دشمن برای جلوگیری از پیشرفت نظام است، عنوان کرد: ایران اسلامی در برخی از عرصه‌های مهم به فناوری و دانش مورد نیاز رسیده است به همین علت دیگر تحریم دشمن کاربردی ندارد و دشمن به دنبال جلوگیری از مبادله‌های پولی و فشارهای اقتصادی به مجموعه‌های مرتبط با این عرصه‌هاست و در این راستا «FATF» را دنبال می‌کند.

باقری افزود: آمریکایی‌ها در «FATF» تلاش می‌کنند تا با استفاده از مسئولان فعال در کشور برای فشار اقتصادی بر مجموعه‌های مهم و تاثیرگذار نظام اسلامی استفاده کنند.

برخی خواص با انفعال خود بر نظام ضربه زدند

وی با تاکید بر اینکه برخی در داخل کشور در گروه حزب «باد» هستند، تصریح کرد: امثال این افراد در فتنه 88 سکوت کردند و در دوره‌های مختلف نیز با انفعال و گاهی هم با تاثیرات منفی خود بر نظام ضربه زدند درحالی‌که مردم در دوره‌های مختلف از جمله جریان 9 دی، نظام اسلامی را به قله رساندند و رسوایی خواص جامعه را با عملکرد خود هدف قرار دادند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار