آیت‌الله حسینی‌بوشهری عنوان کرد؛
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: استان قم باید به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه اقامه نماز باشد.
کد خبر: ۷۰۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ 09 January 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در سومین جلسه شورای اقامه نماز استان که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: نماز یکی از ارکان مهم اسلام بوده و جمهوری اسلامی با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید بر روی نماز سرمایه‌گذاری بیشتری کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید کار ترویج نماز از استان قم شروع شود، خاطرنشان کرد: استان قم به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه اقامه نماز باید باشد.

وی با تأکید بر عملیاتی کردن مصوبات شورای اقامه نماز استان افزود: دولت در یک نظام اسلامی مسئولیت پذیرفته و باید در زمینه ترویج و توسعه امر نماز احساس مسئولیت بیشتری کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه نماز حق بزرگی بر گردن ما دارد، اظهار داشت: امیدواریم در آینده این جلسات انسجام و نظم بیشتری داشته باشند.

در ادامه جلسه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تأکید بر اینکه باید ۶۰ درصد ترویج امر نماز را بر روی نهاد آموزش و پرورش متمرکز کنیم، تصریح کرد: باید امر اهتمام به نماز از دوران کودکی شکل بگیرد البته همه باید در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با تأکید بر ارائه الگو در امر نماز افزود: زمینه‌سازی و تسهیل در امر نماز بسیار مهم بوده و باید شرایطی ایجاد کنیم تا کسانی که با اقامه نماز می‌پردازند مشکلی در این رابطه نداشته باشند و دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه قدم‌های جدی بردارند. برای مساجد و نمازخانه‌های ما باید اعتبارات لازم در نظر گرفته‌شده و قدم‌های مثبتی در این زمینه برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار