معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: علت تاخیر آمبولانس های اورژانس قم در رسیدن به محل حادثه، همکاری نکردن مردم در باز کردن راه عبور این خودروهاست.
کد خبر: ۷۰۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸ 08 January 2019

به گزارش تابناک قم، مهدی فراهانی افزود: زمانی که حادثه ای رخ می دهد، تاثیر روحی و روانی آن باعث می شود مردم انتظار داشته باشند همان لحظه اورژانس به محل حاثه برسد، در حالی که رسیدن به موقع آمبولانس نیازمند ایجاد شرایطی است.

وی اضافه کرد: برخی مواقع آمبولانس اورژانس 115 برای رسیدن به صحنه حوادث با مشکلاتی از جمله ترافیک و حتی پارک خودرو مقابل مبادی ورودی یا خروجی پایگاه اورژانس مواجه شده که مانع رسیدن به موقع کارشناسان می شود.

وی ادامه داد: برخورد تند و توهین آمیز عده ای از مردم حاضر در محل حادثه نیز از مواردی است که موجب آسیب روحی کارشناسان این مرکز و در نتیجه تاثیر در روند امدادرسانی به مصدومان می شود.

فراهانی تصریح کرد: به عنوان مثال در بیشتر اوقات شاهد هستیم مقابل پایگاه اورژانسی که مجاور مجتمع تجاری الزهرا مستقر است، خودرویی پارک شده که این مساله باعث می شود حتی اگر در چند متری این پایگاه حادثه ای رخ دهد، همکاران ما نتوانند حضور به موقع در محل حادثه داشته باشند.

وی با بیان این که ایجاد فضای ملتحب و بدبینی نسبت به اورژانس 115 درست نیست، ادامه داد: نتیجه این کار خسارت به عموم مردم است؛ دستگاهی که در هر شبانه روز به طور میانگین 320 ماموریت انجام می دهد نیازمند حمایت و همدلی است.

وی گفت: اورژانس دستگاهی حیاتی است که منافع آن به مردم می رسد و آحاد جامعه از خدمات آن منتفع می شوند.

فراهانی از شهروندان درخواست کرد: هنگام تماس با مرکز اورژانس 115، نشانی دقیق محل حادثه را اعلام نمایند، راه را برای عبور این خودروها در معابر باز و از ازدحام در محل حادثه خودداری نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد: این مساله از سوی اصحاب رسانه به طور مناسب فرهنگ سازی شود تا شاهد همکاری مردم با خودروهای اورژانس باشیم.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دارای 20 پایگاه جاده ای، 19 پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی، 60 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار