یکی از مراجع تقلید گفت: افرادی که در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند نگه دار اسلام بوده و به دنبال حفظ توانمندی، قدرت اسلام و ولایت‌فقیه هستند و افتخار می‌کنم طلبه‌ای از همین حوزه‌ها هستم.
کد خبر: ۷۰۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰ 08 January 2019

به گزارش تابناک قم، مراسم گرامیداشت قیام 19 دی با حضور آیت‌الله حسین نوری همدانی و جمعی از اساتید برجسته و طلاب حوزه‌های علمیه در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد فرخ فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه حادثه 19 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: مردم قم در 19 دی‌ماه 1356 با رهنمودهای مراجع تقلید به‌ویژه آیت‌الله نوری همدانی قیام حق خود علیه رژیم طاغوتی شاهنشاهی را راه انداختند و شهرها یکی پس از دیگری به این حرکت عظیم پیوستند تا انقلاب اسلامی به نتیجه برسد.

آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه حوزه علمیه قم حوزه‌ای درخشان و اثرگذار است، اظهار کرد: تأسیس حوزه‌های علمیه از صدر اسلام باهدف بقاء اسلام و حاکمیت ارزش‌های اسلامی انجام‌شده و زیر نظر ائمه اطهار (ع) ادامه یافته تاکنون نیز دوام و استمرار دارد.

وی ادامه داد: افرادی که در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند نگه دار اسلام بوده و به دنبال حفظ توانمندی، قدرت اسلام و ولایت‌فقیه هستند و افتخار می‌کنم طلبه‌ای از همین حوزه‌ها هستم.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه این جلسه نمایانگر قدرت و عظمت حوزه علمیه قم و نشانگر تاریخ بزرگی است که در انقلاب شکل گرفت به تشریح وقایع 17 دی 1356 و نحوه شکل‌گیری قیام مردم قم در 19 دی پرداخت.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود ولایت‌فقیه و مردم را دو رکن اساسی در انقلاب اسلامی برشمرد و با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از مسئولان خواست تا نسبت به رفع این مشکلات اقدام جدی و اساسی کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار