مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به افزایش ۱۴ هزار نفری دانش‌آموزان در سال جاری گفت: استان قم با کمبود ۳۹ مدرسه روبه‌رو است.
کد خبر: ۷۰۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ 07 January 2019

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر امروز در نشست خبری سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان پسر سراسر کشور اظهار داشت: استان قم در سال گذشته 242 هزار دانش‌آموز داشت درحالی‌که در سال 97 این آمار به 255 هزار دانش‌آموز افزایش پیداکرده است.

وی افزود: به دلیل کمبود فضای آموزشی در سطح استان، امکانات ورزشی که در سال جاری در اختیار مدارس قرار داده شد، در حد مطلوب نبوده و در برخی از مناطق به دلیل فشردگی دانش‌آموزان، استان دچار مشکل شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم خاطرنشان کرد: در سال‌های 92 و 93 استان قم کمترین فضای آموزشی و بالاترین تراکم دانش‌آموزی را در کشور داشته که از آن تاریخ تاکنون با همکاری خیرین و اداره کل نوسازی 153 مدرسه نوسازی و تأسیس‌شده است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌شده در آموزش‌وپرورش قم ادامه داد: در پک قدس که در دو سال گذشته افتتاح شد، سه مدرسه، یک استخر و یک سالن ورزشی احداث شد، همچنین یک پک بزرگ‌تر با امکانات بیشتر در دست احداث است.

شیخ‌الاسلام مطرح کرد: طبق قانون ابلاغی، تعدادی از سالن‌ها از ساعت پنج بعدازظهر تا 12 شب برون‌سپاری شد که در سال جاری در برخی از مدارس نیز این امکان عملیاتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم وجود زیرساخت، 33 سال امکان برگزاری مسابقات کشوری در قم وجود نداشت، اما خوشبختانه در دو سال گذشته سخت‌ترین مسابقات کشوری به استان قم واگذار می‌شود، همچنین در این مسابقات زیارت حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و همچنین یادواره 6000 شهید استان قم نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم ابراز کرد: مدارس استان را باید به دودسته برخوردار و لازم به توجه دسته‌بندی کرده و امکانات را با این اولویت در اختیار مدیران مدارس قرار دهیم، هرچند این امکانات به‌اندازه‌ای نبوده که نگاه آرمانی ما را در بحث ورزش دانش‌آموزان، تحقق بخشد.

شیخ‌الاسلام با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان قمی تصریح کرد: در سال گذشته برای 4 سال متوالی دانش‌آموزان قمی رتبه نخست کنکور زبان انگلیسی را کسب کردند که آیت‌الله مکارم شیرازی لزوم انعکاس خبر این دستاورد را مورد تأکید قرار دادند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار