حجت الاسلام ذوالنور تشریح کرد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش بودجه مراکز فرهنگی گفت: رئیس جمهور در سال گذشته شگردی به کار بست و بودجه مراکز فرهنگی را رسانه‌ای کرد و جو بسیاری علیه مراکز فرهنگی ایجاد شد و بر اساس همین جوسازی عمومی امسال بودجه های فرهنگی را کاهش دادند.
کد خبر: ۷۰۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ 07 January 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در جمع مردم قم در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) منطقه بنیاد با اشاره به اینکه هیأت رئیسه مجلس باید نسبت به حل مشکلات اهتمام داشته باشد و مردم باید در این زمینه پیگیر باشند، گفت: وقتی پالرمو و پولشویی را شورای نگهبان رد کرد مجلس باید دوباره آن را به رای می گذاشت ولی آقای لاریجانی بر خلاف قانون اینها را به مجلس نیاورده و 19 مهر ماه به مجمع تشخیص مصلحت فرستادند.

وی با بیان اینکه نمی توانیم در جایگاه قانون گذاری خلاف قانون اساسی عمل کنیم بیان کرد: 30 نفر استیضاح آقای لاریجانی را کلید زدیم ولی به قدری فشار آوردند که خیلی ها امضاها را پس گرفتند.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه برخی توصیه کرده اند که بنده و آقای لاریجانی از یک حوزه انتخابیه هستیم افزود: روابط شخصی و حوزه انتخابیه مشترک یک مسئله و رسالت نمایندگی که امانت مردم است یک مسئله دیگر است؛ نمی‌توانم در امانت مردم خیانت کرده و به خاطر روی دربایستی در دفاع از حق مردم کوتاهی کنم.

وی در خصوص کاهش بودجه مراکز فرهنگی در سال جاری بیان کرد: رئیس جمهور در سال گذشته شگردی به کار بست و بودجه مراکز فرهنگی را رسانه‌ای کرد و جو بسیاری علیه مراکز فرهنگی ایجاد شد.

ذوالنور یادآور شد: بر اساس همین جوسازی عمومی امسال بودجه های فرهنگی را کاهش دادند و رئیس جمهور روزی که لایحه بودجه را به مجلس تحویل داد در سخنرانی خود گفت یکی از نقاط قوت بودجه سال گذشته اظهار نظر مردم بود و از این طریق باز خط دهی کرد تا باقیمانده بودجه فرهنگی را نیز کاهش دهند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بودجه نیروهای مسلح را در بودجه نیاورده و گفتند که با اجازه رهبری بودجه مورد نیاز از صندوق توسعه ملی برداشت می‌کنیم گفت: در این صندوق 20 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت برای عمران، آبادی، تولید و اشتغال اختصاص یافته تا همه آن همه خرج حقوق و سمینار نشود و اگر بخواهد دولت از آن برداشت کند باید با نظر رهبری باشد.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه دولت اگر بخواهد بگوید برای هزینه اداره کشو از صندوق توسعه ملی برداشت کند با مخالفت رهبری و مجلس روبه رو می‌شود افزود: سال گذشته با فریب خرج نیروهای مسلح را گردن صندوق توسعه ملی انداختند و امسال رهبری هشدار دادند که این کار تکرار نشود.

وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف بودجه 50 درصد، 35 درصد و برخی از بخش‌ها 27 درصد کاهش شاهد هستیم، افزود: در بودجه سازمان های مردم نهاد را که می خواهند برای انتخابات بعدی آماده کنند مورد توجه قرار داده ولی بودجه مراکز دیگر کاهش یافته است.

ذوالنور بیا بیان اینکه باید در بودجه کشور به فکر نجات زندگی مردم بود تاکید کرد: با افزایش قیمت ارز خارجی و به پرش چهار برابری، دارایی مردم به یک چهارم رسیده است. برخی از کارهای بیخود باید تعطیل شده و مهم این است مردم آسیب نبینند تا این دوران را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه برخی از امور که به تولید، زندگی، اشتغال و نان مردم ارتباط دارد باید مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: با افزایش قیمت ارز فساد، طلاق و دزدی افزایش یافته است، امروز ضرورت دارد که زندگی بدنه جامعه را حفظ کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار