اسفندماه امسال برگزار می‌شود؛
رئیس انجمن سینمای استان قم گفت: جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین به همت انجمن سینمای جوانان ایران و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اسفند امسال در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۰۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸ 06 January 2019

به گزارش تابناک قم، رضا ابوذر از برگزاری هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین به میزبانی قم خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با تأکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری بر لزوم ترویج فریضه نماز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مؤثرترین راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ سلامت روحی و معنوی جامعه، ترویج فریضه نماز محسوب می‌شود، تصریح کرد: استان قم برای هشتمین دوره میزبان این جشنواره هنری معنوی به همت انجمن سینمای جوانان است.

رئیس انجمن سینمای استان قم، با اشاره به بازه زمانی برگزاری این جشنواره در قم گفت: جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین برای هشتمین دوره از سوم تا هفتم اسفندماه سال ۱۳۹۷ به مدت سه روز در شهر قم برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تشویق و ترغیب هنرمندان در جهت اعتلای جایگاه والای نماز و نیایش دانست و بیان کرد: گسترش فرهنگ نماز و نمازخوانی، تقویت مبانی فرهنگ عمومی مبتنی بر باورها و ارزش‌های دینی و به کارگیری ابزارهای هنری در ارائه و تولید در حیطه موضوعات دینی و پرداختن به امر معنوی نماز و نیایش به منزله یکی از جلوه‌های بی‌بدیل روحی انسان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم محسوب می‌شود.

ابوذر با تأکید بر اینکه جشنواره ملی نماز و نیایش به صورت دو سالانه در قم برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره مبتنی بر سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس خواهد بود.

رئیس انجمن سینمای استان قم، موضوعات برگزاری این جشنواره را نگاه ژرف، عمیق و هنرمندانه به عبادت معبود، بررسی ابعاد بیکران معنوی نماز و نیایش در زندگی اجتماعی و اخلاق شهروندی و نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی شامل: اعتیاد، طلاق، فضای مجازی، حاشیه نشینی و ...ذکر کرد.

وی نقش نماز را به عنوان بهترین شیوه جهت حفظ سلامت روحی و معنوی جامعه، تأثیرگذاری رفتارهای دینی خانواده بر فرزندان، جلوه نماز و نیایش در زندگی شهروندان و اثرات فرهنگ ساز آن در جامعه، عوامل و شیوه‌های تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به نماز و نمازخوانی و رشد فضایل اخلاقی اجتماعی و اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر در ترویج نماز و نیایش را از دیگر موضوعات این جشنواره ذکر کرد.

ابوذر دیگر موضوعات این جشنواره را نماز و نمازخوانی در اجتماعات مدارس، مساجد و نقش نماز در ایجاد وحدت و یکپارچگی، تبیین نقش وتأثیر جایگاه معماری اسلامی در ترویج فرهنگ نمازخوانی، نگاه هنرمندانه به تجلی جایگاه عبادت، نماز و نیایش در زندگی فردی و جایگاه تأثیرگذار نماز عبادی سیاسی جمعه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت www.iycs.ir ثبت نام کنند و مطابق آیین نامه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار