با حضور علما و مسئولان برگزار شد
مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با حضور تعدادی از اساتید حوزه و جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵ 06 January 2019

به گزارش تابناک قم، طی مراسمی که پیش از ظهر یکشنبه با حضور تعدادی از اساتید حوزه، مسئولان سازمان اوقاف و مدیران استان در مجتمع فرهنگی و آموزشی امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار شد، حجت الاسلام عباس اسکندری به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم معرفی و از خدمات و فعالیت‌های ۴ ساله حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در این سمت تقدیر شد.

در این مراسم آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در استان قم، حجت‌الاسلام‌ حسین روحانی‌نژاد رئیس فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نمایندگان بیوت مراجع تقلید حضور داشتند.

افزایش ۱۰۴ درصدی درآمد وعواید موقوفات در قم

حجت الاسلام حسینی مقدم در این مراسم اظهار داشت: خداوند را برای این نعمت خدمت در شهر قم شاکرم، شهری که اوصاف بسیاری در روایات نسبت به آن شده است.

وی به اهمیت شهر قم پرداخت و گفت: در روایات بسیاری از آن یاد شده و گاهی قم را محل اجتماع انصار و حجت خدا نامیدند و گاهی آن را حجت بر همه بلاد مشرق و مغرب قرار داده‌اند.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به رویکرد جهادی این مرکز تأکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه در ۴ سال گذشته با رویکرد جهادی وارد عرصه فعالیت و خدمت‌رسانی شده و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداشته است.

وی در ادامه گفت: در بخش موقوفات تلاش فعالان عرصه وقف منجر به احیای موقوفات شد و ۱۰۴ درصد نسبت به مدت مشابه عواید موقوفات بیشتر وصول شد و همچنین حدود ۴۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه در اجرای نیت امینانه توفیق حاصل شده است.

حجت الاسلام حسینی مقدم بیان کرد: سیاست و رویکرد نهضت حفظ قرآن کریم از سال‌های گذشته در استان قم آغاز شده است و امیدواریم همانطور که مقام معظم رهبری مطالبه دارند امامزادگان به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند.

لازم به ذکر است حجت الاسلام اسکندری طی حکمی به عنوان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم معرفی شد که وی پیش از این در سمت مدیرکل تبلیغات اسلامی قم فعالیت داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار