مراسم تودیع و معارفه استاندار قم با حاشیه‌هایی همچون غیبت دو نماینده مردم این استان در مجلس و تجویز تکرار جمله «اینجا قم است» برای استاندار جدید همراه بود.
کد خبر: ۶۹۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 06 January 2019

به گزارش تابناک قم، مراسم تودیع و معارفه استاندار قم با حضور حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام‌جمعه قم، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دفاتر برخی از مراجع تقلید و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم عصر روز شنبه در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید برگزار شد و برخی از دعوت شدگان پس از شروع مراسم به سالن رسیدند که به احترام قرآن از ورود آنان تا پایان تلاوت کلام وحی جلوگیری به عمل آمد.

پس از آن کلیپی در خصوص حضرت معصومه(س) و اهمیت خدمت در شهر کریمه اهل بیت(ع) پخش شد.

در این مراسم دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده قم و همچنین حجت الاسلام ذوالنوری دیگر نماینده قم غایب بودند.

معاون وزیر کشور علت حضور نیافتن رحمانی فضلی وزیر کشور در این مراسم را به دلیل اینکه فرصت لازم برای حضور در مراسم تودیع و معارفه ۱۴ استاندار جدید دیگر را نداشته، بیان کرد.

محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم به عنوان اولین سخنران پشت تریبون رفت و ضمن خیرمقدم گویی از صادقی استاندار سابق قم تمجید کرد و گفت: با استاندارهای مختلفی کار کرده است اما کار کردن با ایشان که از صبوری خاصی برخوردار بوده را به یادماندنی توصیف کرد.

مسئولان ارشد دولت استاندار قم را تنها نگذارند

آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانش از اقدامات ناکافی برای استان سخن گفت و این اقدامات را رضایت کننده ندانست و در عین حال از مسئولان ارشد دولت خواست تا استاندار را تنها نگذارند و در تهران مشکلات قم را پیگیری کنند.

وی همچنین خواستار ادامه فعالیت هاشمی سرپرست سابق استانداری و معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در این استان شد.

در ادامه کلیپی از صادقی استاندار سابق قم پخش شد که در این فیلم وی در مصاحبه با مجری قمی گفت برای خدمت در قم در عمل انجام شده قرار گرفته بود و پروژه‌های فرودگاه و مونوریل که مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده بود را چالش‌های جدی دوران مدیریتش برشمرد.

در بخش‌هایی از این مصاحبه بغض استاندار سابق نیز شکسته شد آن زمان که از کاستی‌های دوران مدیریتش از مردم قم طلب بخشش کرد.

مجری برنامه در ادامه به سرمست استاندار جدید گفت که برای ادامه فعالیت هر روز چندین نوبت باید تکرار کند که «اینجا قم است»، «اینجا قم است» که با خنده حضار رو به رو شد.

حمایت مجمع نمایندگان قم از استاندار جدید

امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس نیز در سخنانی از حمایت مجمع نمایندگان استان از استاندار جدید خبر داد و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

سید مهدی صادقی استاندار سابق نیز در سخنانی از حضور ۴۰ ماهه در استان قم به عنوان یک افتخار یاد کرد و از تلاش‌های همسرش در همراهی وی در طول سال‌های خدمتش تشکر کرد.

همچنین حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور در سخنرانی خود از تمایل خدمت سرمست در وزارت کشور گفت و ابراز داشت در نهایت تصمیم بر آن شد تا ایشان استاندار قم شوند.

سرمست استاندار قم نیز در واکنش به این گفته معاون وزیر کشور عنوان کرد که درست است من تمایلی برای استاندار شدن حتی در آذربایجان شرقی که محل تولدش است نداشته‌ام اما وقتی به وی پیشنهاد استانداری قم را دادند به دلیل ارادت به حضرت معصومه(س) و شهر مقدس قم و مراجع این درخواست را پذیرفت.

پس از مراسم نیز مدیران دستگاه‌های اجرایی به سمت صادقی استاندار قم رفتند و از او خداحافظی کردند و برخی از دستگاه‌ها و نهادها نیز هدایایی به او اهدا کردند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار