رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم چالش اصلی بخش کشاورزی در استان قم را کمبود آب دانست و گفت: روزی تنها دو رودخانه بزرگ در استان قم داشتیم اما امروز حتی یک قطره روان آب هم وارد قم نمی‌شود.
کد خبر: ۶۹۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲ 05 January 2019

به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلای قدس، چالش اصلی بخش کشاورزی در استان قم را بخش کمبود آب دانست و اظهار داشت: به دنبال پایدار شدن بخش کشاورزی استان قم هستیم و افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی یکی از اهداف ما در بخش کشاورزی قم است.

وی اهمیت و جایگاه بخش کشاورزی را مورداشاره قرار داد و گفت: این بخش با امنیت غذایی مردم سروکار داشته و بعد از انقلاب اسلامی نیز رشد خوبی در این بخش داشته‌ایم، قبل از انقلاب اسلامی حتی پنیر، گندم و مرغ موردنیاز مردم هم از خارج وارد می‌شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به خودکفایی کشور در بخش گندم ابراز کرد: خوشبختانه طی 6 سال گذشته نه‌تنها گندم به کشور وارد نکرده‌ایم بلکه این محصول حیاتی را به کشور نیز صادر می‌کنیم.

طلایی اظهار داشت: روزی تنها دو رودخانه بزرگ در استان قم داشتیم اما امروز حتی یک قطره روان آب هم وارد قم نمی‌شود، همچنین در این چندساله اخیر 17 هزار هکتار زمین کشاورزی مجهز به سیستم مکانیزه شده است.

وی با اشاره به محصولاتی که در استان قم کاشته می‌شود، گفت: کاشت پسته یکی از این محصولات بوده که امروز شاهد افزایش مساحت زیر کشت پسته در استان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم یکی از سیاست‌های بخش کشاورزی قم را توجه و توسعه گلخانه‌ها دانست و تصریح کرد: به‌منظور حفظ تجارت کشاورزی، استفاده از ظرفیت گلخانه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

طلایی در پایان با اشاره به اینکه 85 درصد هزینه مکانیزه شدن سیستم آبیاری در بخش کشاورزی را دولت پرداخت می‌کند، افزود: تا پنج سال آینده زمین کشاورزی در استان نخواهیم داشت که در آن قابلیت مکانیزه شدن سیستم آبیاری در آن باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار