در قم بسیاری از آسیب های اجتماعی در حال زنانه شدن است از جمله مصرف مواد مخدر، قرص های انرژی زا، مصرف مواد دخانی مانند قلیان و سیگار و مصرف موادی که به ظاهر برای لاغری استفاده می شود اما مصرف صنعتی دارد و استفاده از آن‌ها اعتیاد آور است.
کد خبر: ۶۹۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 29 December 2018

به گزارش تابناک قم، معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره به آسیب های اجتماعی بانوان ، اظهار داشت: مفاسد و آسیب های اجتماعی به سمت زنانه شدن پیش می رود، آمارهای مطرح شده از سوی مسئولان در این زمینه برای کل کشور است اما برای قم هم صدق می کند.

وی بیان داشت: در قم بسیاری از آسیب های اجتماعی در حال زنانه شدن است از جمله مصرف مواد مخدر، قرص های انرژی زا، مصرف مواد دخانی مانند قلیان و سیگار و مصرف موادی که به ظاهر برای لاغری استفاده می شود اما مصرف صنعتی دارد و استفاده از آن‌ها اعتیاد آور است مانند موادی که در آرایشگاه ها به نام لاغری توزیع می شود اما پایه آن‌ها مواد مخدر است.

معاون سابق امور زنان استانداری قم بیان داشت: در استان قم برای مقابله با این مفاسد و آسیب های اجتماعی هم به صنف آرایشگران و هم به صنف عطاران آموزش داده شده، کار پیشگیری و رواج تجویز این مواد انجام شده است.

وی تصریح کرد: برای اینکه بانوان کمتری به این آسیب ها مبتلا شوند تعداد ورزشگاه ها و سالن های ورزشی و تعداد اماکن ورزش صبحگاهی و ورزش ظهرگاهی اضافه شده که علاوه بر ایجاد سلامت و تندرستی باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

ظهیری خاطرنشان کرد: پایگاه های بهداشت و سلامت استان برای پیشگیری و برای افزایش آگاهی بانوان و پیشگیری از ابتلای بانوان در سطوح مختلف و همچنین به مراجعه کنندگان آموزش های لازم را ارائه می دهند.

عضو هیئت اندیشه ورز استانداری قم تصریح کرد: کمپ ترک اعتیاد بانوان قمرود امکانات بسیاری خوبی را دارد تا به مبتلایان اعتیاد کمک کند تا ترک کنند، بهزیستی استان قم هم در 11 پایگاه اجتماعی در سطح استان قم کلاس های آموزشی برای پیشگیری از آسیب ها اجتماعی را برگزار می کند.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور افزود: معاون پیشگیری از جرائم نیروی انتظامی و دادگستری قم هم نشست های تخصصی در رابطه با آثار مواد مخدر و اعتیاد به مواد دخانی از جمله سیگار و قلیان برگزار می کند و هم بروشورهای آگاهی بخش در سطوح مختلف پخش کرده است می توان گفت یک مجموعه کارهای فرهنگی و آموزشی خوبی در سطح استان قم صورت گرفته است.

وی گفت: دامن زدن به مفاسد اجتماعی به مرزهای جغرافیایی استان ها مربوط نمی شود زیرا فضای مجازی باعث شده است ارتباطات راحت تری در افزایش آسیب های اجتماعی به وجود بیایید فضای مجازی فرصتی را به سود جویان داده تا به تشویق و ترویج این مفاسد بپردازند که متأسفانه این مسئله هم بسیار زیاد شده است.

ظهیری بیان داشت: تلاش های زیادی در دستور کار است تا کنترل بهتری بر مسئله آسیب های اجتماعی حوزه زنان انجام شود.

عضو هیئت اندیشه ورز استانداری قم تأکید کرد: در مدارس قم هم فعالیت های پیشگیرانه انجام می شود در مدارس بخصوص دبیرستان های دخترانه چند جلسه اولیا و مربیان به این موضوع اختصاص داشته است معاون پیشگیری و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی با همکاری مدارس در جلسه اولیا و مربیان حضور پیدا می کند و آموزش های لازم را می دهند.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور بیان داشت: مدارسی هم که از طرح امین برخوردار هستند معمولا خواهران و برادران حوزوی در مدارس حضور پیدا می کنند و یک ستاد آموزشی را در این مدارس برگزار می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار