فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری متهمی خبر داد که از طریق فضای مجازی در استان‌های قم، قزوین، تهران و همدان کلاهبرداری کرده بود. متهم به انضمام پرونده تشکیل‌شده به مرجع قضائی استان معرفی که با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.
کد خبر: ۶۹۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶ 26 December 2018

به گزارش تابناک قم، سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار داشت: با شکایت شاکی در کلانتری" 21 یزدانشهر" مبنی بر کلاهبرداری از طریق فضای مجازی، موضوع تحت رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد شاکی، دستگاهی را به‌منظور فروش بر روی سایت دیوار قرار داده و فردی به‌عنوان خریدار با وی تماس گرفته و پیشنهاد خرید به‌صورت ارائه چک معتبر 5 روزه داده و با قبول وی معامله انجام‌شده است.

سرهنگ جعفریان ادامه داد: شاکی در موعد مقرر برای وصول مبلغ چک به بانک مراجعه ولی با جعلی بودن چک مواجه می‌شود.

وی افزود: شاکی به‌طور اتفاقی متوجه می‌شود که فرد کلاهبردار با یکی از بستگانش وارد معامله مشابهی شده که بلافاصله به کلانتری مراجعه و با طرح شکایت ، مأموران را در جریان امر قرار می‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم اضافه کرد : با انجام یکسری اقدامات پلیسی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک اقدام غافلگیرانه، دستگیر شد.

سرهنگ جعفریان بیان کرد: در بازرسی بدنی از متهم یک جلد دسته‌چک 50 برگی جعلی که 11 فقره آن استفاده‌شده است به همراه 2 عدد کارت ملی جعلی،10 برگ چک‌پول 50 هزارتومانی جعلی، تعداد 3 عدد سیم‌کارت همراه اول و پوکه سیم‌کارت‌های ایرانسل کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم اعلام کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم علاوه بر استان قم در استان‌های تهران،همدان و قزوین نیز با همین شگرد فعالیت داشته و کلاهبرداری های متعددی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش مأموران کلانتری علاوه بر شناسایی 6 نفر از مالباختگان قمی ، تعداد20 نفر از سوژه‌هایی که در لیست کلاهبرداری متهم قرار داشتند، شناسایی شدند.

سرهنگ جعفریان تصریح کرد: درنهایت متهم به انضمام پرونده تشکیل‌شده به مرجع قضائی استان معرفی که با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار