شهردار قم عنوان کرد؛
مهم‌ترین بخش تامین تجهیزات مترو، بحث واگن بوده که با حمایت نمایندگان مجلس این مساله حل شده و با چینی‌ها بحث‌های نهایی در خصوص تامین واگن جلو رفته، اما در حوزه تامین ریل و سیگنال رسانی که قرار بوده گشایش ال‌سی شود با مشکل روبه‌رو هستیم که از اختیارات شهرداری هم خارج است.
کد خبر: ۶۹۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۱ 25 December 2018

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، در خصوص «دلیل عدم افتتاح پروژه مترو قم»، با بیان اینکه قرار بر این بوده که مترو تا اوایل سال ۹۸ به طول ۵.۲کیلومتر از ایستگاه قلعه‌کامکار به سمت میدان مطهری به بهره‌برداری برسد گفت: پیمانکار در ۶ ایستگاه این بخش مسیر به شدت فعال است و یکی از معضلات در مسیر تکمیل پروژه ورود اجناس ارزبر مرتبط با مترو است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل تامین واگن‌های مترو حل شده است بیان کرد: با چینی‌ها بحث‌های نهایی در خصوص تامین واگن جلو رفته، اما در حوزه تامین ریل و سیگنالینگ که قرار بوده گشایش ال‌سی شود با مشکل روبه‌رو هستیم که از اختیارات شهرداری هم خارج است.

شهردار قم با اشاره به مشکلات به وجود آمده در حوزه ارزی، ورود اجناس خارجی مترو به کشور را مشکل خواند و اضافه کرد: برنامه زمان‌بندی ما این است که ۵.۲ کیلومتر تا اوایل سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد به شرطی که اقلام مورد نظر وارد کشور شده و ترخیص شود.

وی تاخیر در افتتاح فاز اول مترو را از عهده شهرداری خارج دانست وعنوان کرد: مهم‌ترین بخش تامین تجهیزات مترو، بحث واگن بوده که با حمایت نمایندگان مجلس این مساله حل شده و ۸۰ واگن برای قم پیش‌بینی شده، اما در حوزه تجهیزات دیگر مشکل داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار