اتوبان قم تهران در صدر سوانح جاده ای
از سال ۹۵، ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی‌شده که تاکنون بالغ‌ بر ۳۵ نقطه آشکارسازی شده و مابقی نقاط همچنان مستعد انواع حوادث رانندگی هستند. در هشت ماه نخست سال جاری 11 فوتی طی سوانح ترافیکی اتوبان قم تهران برجای مانده است.
کد خبر: ۶۹۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲ 19 December 2018

به گزارش تابناک قم، مختار پناهی در جلسه شورای ترافیک که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت:در 8 ماه نخست امسال تعداد سوانح راهنمایی و رانندگی 18 درصد افزایش پیداکرده است.

وی با اشاره به آمار افزایشی سوانح منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان در هشت ماه نخست امسال افزود: آمار فوتی‌های پزشکی قانونی در 8 ماه نخست امسال 181 نفر بوده که نسبت به سال گذشته، 18 درصد افزایش پیداکرده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم با تأکید برافزایش سوانح راهنمایی و رانندگی محورهای مواصلاتی قم از ابتدای امسال گفت: در سال 96، آمار کاهشی سوانح منجر به فوت آماری کم‌سابقه و امیدوارکننده بوده اما متأسفانه امسال بار دیگر آمار تصادفات منجر به فوت و جرح روبه‌رو افزایش بوده است.

پناهی آزادراه‌ها را مهم‌ترین نقطه هدف در تصادفات جاده‌ای استان دانست و تصریح کرد: از کل تصادفات رخ‌داده در محورهای مواصلاتی قم 37 درصد در آزادراه و 29 درصد نیز در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است، ساعت 12 تا 8 شب بیشترین ساعت تصادفات رخ‌داده در قم بوده است.

45 درصد از تصادفات محورهای قم از خطای انسانی ناشی می شود

وی با انتقاد از وضعیت بسیار نامطلوب کمربندی اراک خاطرنشان کرد: کمربندی اراک یکی از نقاط به‌شدت حادثه‌خیز استان بوده که علی‌رغم طول 12 کیلومتری آن آمار تصادفات در آن بسیار بالا و نگران‌کننده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم خطای انسانی را یکی از عوامل مهم تصادفات جاده‌ای در قم قلمداد کرد و افزود: 45 درصد از تصادفات حادث‌شده در محورهای قم ناشی از خطای انسانی بوده است.

پناهی ناایمن بودن خودروهای سواری در جامعه را از عوامل اصلی سوانح منجر به فوت و جرح دانست و ادامه داد: ایمنی پایین خودروها یکی از عوامل مهم تصادفات منجر به فوت‌شده که دراین‌بین پراید از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به شناسایی 66 نقطه حادثه‌خیز با ضریب ناایمنی بسیار در ایجاد تصادفات راهنمایی و رانندگی عنوان کرد: از سال 95، 66 نقطه حادثه‌خیز شناسایی‌شده که تاکنون بالغ‌بر 35 نقطه آشکارسازی و رفع مشکل شده و مابقی نقاط همچنان مستعد انواع حوادث رانندگی هستند.

18 درصد از تصادفات قم در محورهای روستایی اتفاق می‌افتد

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم با تأکید بر مشکلات ترافیکی و ضعف محورهای مواصلاتی قم در روزهای پایانی هفته و مناسبت‌های مذهبی ابراز کرد: در مناسبت‌های ملی و مذهبی محورهای قم ظرفیت لازم را ندارد.

پناهی با اشاره به مشکلات و آمار بالای تصادفات محور قم- سلفچگان اضافه کرد: محور قم- سلفچگان رتبه‌های نخست کشور در مبحث تصادفات دارد که باید تدابیری ویژه برای آن‌ها اندیشیده شود.

وی ادامه داد: بالغ‌بر 18 درصد از تصادفات استان قم در جاده‌های روستایی به وقوع می‌پیوندد که کمبود دوربین‌های نظارتی از عوامل مهم آن است چراکه حضور فیزیکی پلیس در این محورها بسیار کمتر از داخل شهر است.

حضور عوامل اورژانس و آتش‌نشانی به‌ویژه در سطح بخش‌ها و روستاهای استان از نیازهای اساسی و موردنیاز قم در فصل زمستان است، مشکل عدم تأمین برق پلیس‌راه روستای راهجرد یکی از معضلات اساسی استان در حضور در سطح روستاهای قم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار